Toyota Vios 2022 ada warna baru Nebula Blue Metallic

Toyota Vios 2022 ada warna baru Nebula Blue Metallic

Untuk pasaran tempatan, Toyota Vios diberikan kemaskini setahun lalu, dan untuk model tahun 2022 kini ada juga sedikit pembaharuan penawaran. Kereta berkenaan kini turut didatangkan dalam warna Nebula Blue Metallic yang menggantikan warna Dark Blue Metallic yang telah ditawarkan sejak 2019.

Dibandingkan dengan warna terdahulu itu, warna baru ini tonanya lebih biru dan kurang unggu, terutama jika dilihat di bawah cahaya matahari. Vios kini berkongsi warna Nebula Blue tersebut dengan Corolla Cross — menjadi satu lagi petunjuk bahawa model SUV kompak itu versi pemasangan tempatan juga akan diperkenalkan di sini tak lama lagi.

Selain warna baru ini, Vios juga diberikan pilihan warna Orange Metallic, Red Mica Metallic, Silver Metallic dan Platinum White Pear. Bagaimanapun, versi hatchback Yaris tidak ditawarkan dalam warna Nebula Blue terbaru ini — ia hanya ada dalam warna merah, perak atau putih.

Toyota Vios 2022 ada warna baru Nebula Blue Metallic

Selebihnya semua sama untuk Vios, baik dari segi spesifikasi atau harganya. Vios dijual pada harga bermula RM74,623 bagi 1.5J, RM82,593 bagi 1.5E dan RM87,584 bagi 1.5G. Vios GR Sport — yang hanya ada dalam warna merah atau putih — dijual pada harga RM95,284.

Tiada sebarang kemaskini mekanikal dilakukan, jadi Vios kekal dengan enjin 1.5 liter 2NR-FE Dual VVT-i empat-silinder, yang menghasilkan 107 PS pada 6,000 rpm dan 140 Nm pada 4,200 rpm, dengan padanan transmisi CVT sama seperti sebelum ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required