Ferrari perkenalkan logo ulangtahun ke-75 untuk 2022

Ferrari perkenalkan logo ulangtahun ke-75 untuk 2022

Ferrari telah memperkenalkan rekaan logo istimewa yang dibuat sempena dengan ulang tahun ke-75 jenama berkenaan pada tahun hadapan. Logo tersebut turut didedikasikan khas menerusi video yang turut memaparkan pencapaian jenama tersebut.

“Untuk tahun yang istimewa, kami telah mereka ikon khas yang merupakan sebuah arca yang terdiri daripada beribu-ribu komponen yang ditempa di kilang kami dan diletakkan satu demi satu oleh rakan sekerja Ferrari.

“Ia juga adalah sebagai simbol semangat Ferrari sama ada di Maranello dan juga semua keluarga kami di seluruh dunia. Ia menggambarkan kejayaan kami sepanjang tempoh 75 tahun ini dan juga masa depan kami. Ia juga adalah simbol bagi syarikat, seperti mana yang Enzo Ferrari pernah katakan, di atas segala-galanya, diperbuat oleh manusia,” ujar Pengerusi Ferrari John Elkann.

Tahun yang akan datang ini juga menjanjikan satu mercu tanda, termasuklah mendedahkan SUV pertama dari jenama ini, Purasangue. Tahun 2022 juga bakal menyaksikan pengenalan versi spider bagi 296 GTB hybrid.

Ulang tahun ke-75 syarikat ini pastinya diraikan menerusi banyak acara di seluruh dunia, sama seperti ketika ia menyambut ulang tahun ke-70 pada tahun 2017, di mana logo khas pastinya akan dipamerkan dalam acara sambutan di seluruh dunia. Sama seperti ketika jenama itu menyambut ulang tahun ke-70 pada 2017, di mana logo khas turut dicipta bagi meraikan peristiwa itu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required