Proton lancar barangan gaya hidup R3 – boleh didapati di Lifestyle Boutique CoE serta pengedar terpilih

Proton lancar barangan gaya hidup R3 – boleh didapati di Lifestyle Boutique CoE serta pengedar terpilih

Selain dari minyak enjin premium R3 yang dilancarkan pagi tadi, Proton turut melancarkan pelbagai lagi barangan gaya hidup dengan jenama sayap perlumbaan rasminya itu. Kini, barangan-barangan jenama R3 ini akan dipasarkan oleh Proton Global Service (PGS), iaitu subsidiari penuh Proton Edar, yang diwujudkan dengan matlamat agar Proton “hadir lebih kerap di sisi peminatnya”.

Sejak ditubuhkan pada 2003, R3 (singkatan dari Race.Rally.Research) telah mencapai pelbagai kemenangan dalam perlumbaan peringkat domestik dan juga antarabangsa. Antaranya termasuk lima gelaran juara dalam perlumbaan ketahanan Sepang 1000KM (S1K), malah Proton Motorsport juga telah mencatatkan lapan gelaran juara dalam Kejuaraan Rali Asia Pasifik FIA (APRC).

Jadi bagi membolehkan peminat-peminat pasukan R3 terus meraikan gelaran-gelaran berkenaan, Proton telah menghasilkan semula barangan-barangan gaya hidup dengan jenama R3. Buat permulaan, anda boleh mendapatkan barangan-barangan R3 seperti topi snapback (RM55), topi baseball (RM55) baju polo dry-fit (RM60), kemeja-T kolar bulat dalam dua rekaan berbeza (RM49) dan juga baju polo kolar zip dry-fit (RM55).

Untuk kereta, masih lagi tiada sebarang peralatan prestasi mahupun aksesori ditawarkan seperti sebelum ini. Namun PGS telah memperkenalkan minyak pelincir premium jenama R3 yang boleh pelanggan gunakan ketika menservis kereta Proton mereka. Perincian berkenaan minyak enjin tersebut boleh anda baca pada PAUTAN INI.

Proton lancar barangan gaya hidup R3 – boleh didapati di Lifestyle Boutique CoE serta pengedar terpilih

Bagi pelanggan-pelanggan sekitar Subang, Shah Alam, mahupun bahagian-bahagian lain di Lembah Kelang, anda boleh mendapatkan barangan-barangan gaya hidup R3 ini menerusi outlet Lifestyle Boutique yang terletak di dalam bangunan Pusat Kecermelangan Proton (CoE). Selain dari barangan jenama R3, butik berkenaan turut menjual barangan lain dengan jenama Proton seperti payung, baju kemeja, kotak penyejuk dan lain-lain.

Barangan-barangan ini turut dijual di seluruh negara menerusi pengedar-pengedar Proton yang terpilih seperti yang tertera di atas, atau anda boleh semak di laman sosial rasmi Proton Cars dan juga Proton Motorsport. Proton turut memberi bayangan bahawa banyak lagi barangan-barangan R3 akan diperkenalkan dalam masa beberapa bulan dari sekarang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required