Semua stesen LRT, MRT, Monorel di KL ditutup esok jam 7 pagi-3 petang atas permintaan polis – Rapid KL

Semua stesen LRT, MRT, Monorel di KL ditutup esok jam 7 pagi-3 petang atas permintaan polis – Rapid KL

Rapid KL telah mengesahkan semua stesen LRT, MRT dan Monorel di ibu kota Kuala Lumpur akan ditutup esok (22 Januari) dari jam 7 pagi hingga 3 petang. Ia adalah “atas nasihat PDRM untuk keselamatan awam”.

Ini berikutan ada pihak yang mahu menganjurkan protes di sekitar KL bagi mendesak Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Tan Sri Azam Baki ditangkap dan SPRM dirombak.

Menurut pengumuman Rapid KL, bagi LRT Laluan Ampang/Sri Petaling, tren tidak akan berhenti di stesen Pudu, Hang Tuah, Plaza Rakyat, Masjid Jamek, Bandaraya dan Sultan Ismail. Manakala untuk LRT Laluan Kelana Jaya, tren tidak akan berhenti di stesen Pasar Seni, Dang Wangi, Masjid Jamek dan Kg Baru.

Bagi MRT pula, stesen di Pasar Seni, Bukit Bintang dan Merdeka akan ditutup. Manakala semua stesen Monorel pula akan ditutup dari jam 7 pagi hingga 3 petang esok. Lain-lain stesen yang tidak disebut akan dibuka seperti biasa. Jadi, jika esok anda hendak ke mana-mana dengan menggunakan perkhidmatan LRT, dan MRT, sila rancang perjalanan anda sebaik mungkin dan kekal selamat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • rafidah on Jan 21, 2022 at 7:33 pm

    jadi dari bdr tasik selatan terus sampai pwtc ,boleh ke kul 6.15am

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required