Nombor pendaftaran UC boleh dibida pada 1-14 Feb

Nombor pendaftaran UC boleh dibida pada 1-14 Feb

Pada hujung November lalu, Universiti Malaysia Pahang (UMP) telah pun menguar-uarkan pihaknya bakal membuka bidaan untuk nombor pendaftaran kenderaan ‘UC’ bersempena dengan ulang tahun ke-20 universiti tersebut. Bidaan secara dalam talian itu bakal bermula pada 1 hingga 14 Februari ini.

Ini merupakan inisiatif yang diterajui oleh Yayasan UMP yang bertujuan untuk mengumpul dana bagi pelbagai usaha kebajikan termasuk membantu pelajar, keluarga dan masyarakat setempat.

Pengerusi Lembaga Pengarah Urusan UMP, Tan Sri Dr Abdul Aziz Abdul Rahman berkata UMP mensasarkan penjualan siri nombor pendaftaran UC mampu mencecah sehingga RM3.5 juta bagi fasa pertama, laporan Harian Metro.

“Kombinasi dua huruf UC ini diambil bagi mewakili huruf U iaitu awalan perkataan UMP, manakala C adalah nombor pendaftaran kenderaan rasmi bagi negeri ini yang juga identiti Pahang. Jika bidaan berjaya dilakukan, pendaftaran bagi nombor pilihan terbabit boleh dibuat bermula 1 Mac sehingga Oktober 2024,” katanya hari ini.

Proses bidaan akan dilakukan secara dalam talian dengan nilai bidaan bermula RM1,000 untuk nombor empat digit dan RM200,000 bagi nombor tunggal. Jika anda berminat dengan nombor perdaftaran ini, boleh melayari laman sesawang http://www.ucplat.com.my bermula 1 hingga 14 Februari ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required