inDriver ride-hailing catat muat turun 100 juta di Google Play — pengguna boleh runding tambang

inDriver <em>ride-hailing</em> catat muat turun 100 juta di Google Play — pengguna boleh runding tambang

Aplikasi ride-hailing inDriver kini mencapai tanda aras 100 juta muat turun di Google Play Store. Aplikasi global berkenaan, yang beroperasi di lebih 600 kota di 39 negara menyifatkan peningkatan itu berlaku akibat pengembangan antarabangsa yang bermula pada 2018 di beberapa rantau berbeza seluruh dunia, seperti Amerika Latin, Afrika, Timur Tengah, Asia Selatan dan Asia Tenggara.

inDriver mendakwa keunikan model tawaran masa nyata aplikasi itu, yang berbeza sama sekali berbanding algoritma yang digunakan oleh servis ride-hailing lain, telah membantu syarikat mencapai jumlah pengguna yang besar di seluruh dunia.

Sepanjang tahun lalu, inDriver telah mempelbagaikan servisnya, menawarkan perjalanan antara bandar, penghantara dan pengangkutan kargo. Ini telah membantu aplikasi berkenaan menjadi satu daripada servis ride-hailing terbesar di dunia dari jumlah muat turun bulanan, menurut Sensor Tower dan AppAnnie.

Syarikat dari California itu melancarkan aplikasinya di Malaysia pada Oktober 2021 dan mendakwa servis mereka sudah dimulakan di Pulau Pinang, Alor Setar, Sungai Petani, Ipoh, Taiping, Melaka, Johor Bahru, Batu Pahat, Kluang, Kuantan dan Kuala Terengganu. Di Malaysia Timur, inDriver boleh didapati di Kuching, Miri, Sibu, Bintulu dan Kota Kinabalu.

inDriver <em>ride-hailing</em> catat muat turun 100 juta di Google Play — pengguna boleh runding tambang

Keunikan inDriver adalah Real Time Deals (RTD), yang membolehkan pengguna meminta perkhidmatan dengan menawarkan harga tambang yang mereka rasakan adil. Pemandu di sekitar dalam rangkaian itu akan memutuskan sama ada mereka mahu menerima tambang itu atau mengabaikannya, atau berunding tambang dengan penumpang untuk kadar lebih tinggi.

Pemandu tidak akan ditugaskan secara automatik bagi perjalanan yang diminta; ini bermakna, penumpang juga akan menerima tawaran-balas daripada pemandu yang ada berdekatan. Pelanggan kemudiannya boleh memilih pemandu terbaik yang menepati keinginan mereka dari segi tambang, penarafan pemandu, jangkaan masa tiba atau kenderaan yang digunakan.

“inDriver percaya ride-hailing sepatutnya lebih mudah diakses, berpatutan dan fleksibel. Dengan membenarkan pengguna kami untuk menentukan tambang yang dirasakan adil, kami mampu melawan algoritma yang digunakan oleh syarikat lain yang akan menaikkan harga mereka misalnya ketika waktu puncak, keadaan trafik atau sejarah penggunaan,” ujar COO inDriver, Egor Fedorov.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required