BMW X5 xDrive45e G05 dilengkapi ciri M Performance – kumpulan kedua diumumkan, terhad 22 unit, RM481k

BMW X5 xDrive45e G05 dilengkapi ciri M Performance – kumpulan kedua diumumkan, terhad 22 unit, RM481k

Pada Mei tahun lalu, Auto Bavaria telah memperkenalkan BMW X5 xDrive45e G05 dengan kelengkapan M Performance, terhad hanya 30 unit sahaja. Belum genap setahun, pengedar BMW tersebut mengumumkan kumpulan kedua SAV mewah tersebut di pasaran tempatan, kali ini terhad 22 unit pula.

Sama seperti sebelum ini, pelbagai kelengkapan berwarna hitam untuk menjadikannya lebih garang dan sporty. Ia diberikan ciri kelengkapan merangkumi gril hadapan hitam berkilat, pelindung cermin sisi gentian carbon dan rim aloi M Star Spoke Style 748 20-inci warna hitam, menggantikan rim Style 740 M dua-tona yang digunakan pada varian biasa X5.

Harga pula ada kenaikan iaitu mencecah RM480,800 (tanpa pendaftaran dan cukai jalan, tidak termasuk insurans), dilengkapi dengan waranti lima-tahun tanpa had perbatuan dengan program servis berkala percuma. Kenaikan harga sebanyak RM12k berbanding RM468,800 pada kumpulan pertama yang diperkenalkan tahun lalu. Walau bagaimana pun, pihak pengedaran menawarkan beberapa hadiah percuma bernilai RM22,000 untuk pembelian SAV ini, termasuklah baucer cakera brek/pad brek BMW, kelengkapan penjagaan kulit BMW dan beg bimbit mewah.

Selain daripada itu, tiada perubahan mekanikal, enjinnya masih lagi menggunakan unit B58 3.0 liter enam-silinder bersama gabungan motor elektrik, untuk menghasilkan kuasa keseluruhan 394 PS dan 600 Nm tork. Kuasa pacuannya disalurkan menerusi transmisi automatik ZF lapan-kelajuan serta sistem pacuan semua roda xDrive (dengan differential lock belakang). Ia membolehkan SAV ini dipecut dari 0.100 km/j dalam 5.6 saat dan kelajuan maksimum cecah 235 km/j.

Kelengkapan lain juga adalah sama seperti varian biasa. Ini termasuklah lampu jenis LED adaptif, brek M Sport dengan angkup berwarna biru, sistem infotainmen BMW Live Cockpit Professional dengan 14 pembesar suara, sistem bunyi Harman Kardon 464 watt, suspensi udara dan pakej BMW Driving Assistant.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required