Yamaha XMax 250 diberikan pembaharuan – enjin Euro 4, rekaan kunci dan pilihan warna baru, RM21,998

Yamaha XMax 250 diberikan pembaharuan – enjin Euro 4, rekaan kunci dan pilihan warna baru, RM21,998

Hong Leong Yamaha Motor (HLYM) hari ini memperkenalkan XMax baru untuk pasaran Malaysia, di mana ia melibatkan beberapa peningkatan dan dijual pada harga RM21,998 tidak termasuk insurans dan cukai jalan – sedikit peningkatan berbanding harga RM21,500 sebelum ini.

Enjin satu silinder 250 cc suntikan bahan api pada skuter ini telah dipertingkat untuk menepati tahap emisi Euro 4, tetapi jumlah kuasanya masih lagi sama iaitu 22.5 hp pada 7,000 rpm dan 24.3 Nm tork pada 5,500 rpm, disampaikan kepada roda belakang melalui transmisi automatik tali sawat.

Melalui model baru ini juga pemilik akan menerima kunci pintar dengan rekaan baru serta lampu penunjuk arah yang lebih gelap (smoke) berbanding sebelum ini. Pilihan warna yang disediakan sekarang untuk XMax 250 adalah Icon Grey dan Power Grey.

Bahagian lain pada skuter ini masih sama seperti sebelumya, termasuk rim 15 inci di hadapan, 14 inci di belakang, brek cakera depan dan belakang dengan sistem ABS, tangki bahan api 13.2 liter serta ruang simpanan yang boleh menempatkan dua buah helmet di bawah tempat duduk.

Suspensi XMax 250 menggunakan padanan fork teleskopik di hadapan dan dua penyerap hentak di belakang, sementara kelengkapan lain padanya adalah seperti soket pengecas USB di ruang simpanan bawah pemegang, lampu LED dengan DRL, panel instrumen padanan analog dan digital (LCD), sistem kawalan cengkaman serta sistem kunci pintar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required