Lamborghini Kuala Lumpur lancar bilik pameran baru di Glenmarie — 2,249 unit terjual di Asia Pasifik 2021

Lamborghini Kuala Lumpur lancar bilik pameran baru di Glenmarie — 2,249 unit terjual di Asia Pasifik 2021

Lamborghini Kuala Lumpur telah melancarkan bilik pameran dan pusat servis serba barunya di Glenmarie, yang diuruskan oleh SunAgata Supercars, pengedar tunggal dan penyedia khidmat lepas jualan Lamborghini di Malaysia.

Terletak di 27, Jalan Perintis U1/52 Temasya Industrial Park Glenmarie, 40150 Shah Alam, Selangor, kemudahan terbaru ini menampilkan bilik pameran dengan identiti korperat baru Lamborghini, serta ruangan khusus untuk pelanggan membuat pilihan kustom untuk kenderaan mereka melalui khidmat Ad Personam.

Sementara itu, pusat servisnya pula dilengkapi dengan kelengkapan canggih dan juruteknik berkemahiran tinggi untuk memastikan kenderaan pelanggan diselenggara dengan betul menggunakan standard dan kualiti tertinggi. Khas sempena pelancarannya, beberapa model Lamborghini dengan enjin V12 dipamerkan, termasuklah Countach 5000 S, dua versi Murcielago (standard dan SV) serta Aventador SVJ.

“Lamborghini adalah jenama besar di dunia, dan suasana bilik pameran terbaru kami ini mencerminkan semua itu. Kami percaya dengan adanya kerjasama baik antara Lamborghini dan SunAgata Supercars akan mampu menyampaikan nilai jenama serta pengalaman pemilikan yang kami inginkan kepada pemilik,” ujar Pengarah Serantau Automobili Lamborghini Asia Pacific, Francesco Scardaoni.

“Kami mengalu-alukan semua pelanggan lama dan baru untuk mengalami sendiri suasana di bilik pameran Lamborghini Kuala Lumpur ini,” tambahnya. Scardaoni diiringi CEO SunAgata Supercars, Roland Chan turut menunjukkan Aventador LP 780-4 Ultimae buat pertama kali di Malaysia.

Menurut Scardaoni, pengeluar kereta dari Itali itu menyaksikan pertumbuhan 14% di Asia Pasifik tahun lalu, dengan sejumlah 2,249 unit terjual di rantau ini. SUV Urus menjadi model popular jenama ini, menyumbang sehingga 60% daripada keseluruhan kenderaannya yang terjual.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required