Laluan darat Malaysia-Singapura akan dibuka serentak dengan pembukaan sempadan negara – Menteri

Laluan darat Malaysia-Singapura akan dibuka serentak dengan pembukaan sempadan negara – Menteri

Kerajaan memutuskan untuk membuka laluan darat Malaysia ke Singapura melalui Tambak Johor dan Link Kedua secara serentak dengan tarikh pembukaan sempadan negara tidak lama lagi. Perkara ini disahkan oleh Menteri Pelancongan, Seni dan Budaya, Datuk Seri Nancy Shukri, laporan Bernama.

Beliau berkata, pengumuman mengenai perkara itu akan dilakukan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dalam masa terdekat.

Laluan sempadan darat sangat sinonim dengan Johor dan Singapura kerana pelancong dari republik itu lebih memilih melalui jalan darat kerana sudah terbiasa selain jarak yang dekat dan mudah.

Baru-baru ini, Ismail Sabri turut mengesahkan bahawa sempadan negara akan dibuka semula tidak lama lagi dan langkah ini membolehkan ahli Keluarga Malaysia yang sudah lama tidak bersua muka dapat pulang terutama ketika Aidilfitri pada Mei nanti.

Sebelum ini, pelaksanaan Laluan Perjalanan Vaksin (VTL) darat melalui Tambak Johor dan Laluan Kedua dibuka serentak dengan VTL udara antara Lapangan Terbang Changi dan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada 29 November tahun lalu.

Di mana VTL itu adalah untuk pemegang pas jangka panjang bagi mereka yang bekerja di Singapura dan Johor Bahru.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required