Festival Perlumbaan Toyota GR M’sia kembali untuk musim ke-5, bakal tampilkan semula litar jalan raya

Festival Perlumbaan Toyota GR M’sia kembali untuk musim ke-5, bakal tampilkan semula litar jalan raya

UMW Toyota Motor mengumumkan bahawa Festival Perlumbaan Gazoo Racing Malaysia akan terus diadakan tahun ini untuk musim kelima. Ia masih menampilkan perlumbaan ‘one make’ Vios Challenge sebagai acara utama, dan akan dilangsungkan dalam tiga pusingan dengan enam perlumbaan secara keseluruhan.

Seperti musim lalu, Vios Challenge akan menampilkan empat kategori berbeza iaitu Promotional (untuk selebriti), Rookie (untuk bakat-bakat muda), Sporting (amatur) dan juga Super Sporting (profesional). Pusingan pertama perlumbaan ini akan berlangsung pada 18-20 Mac, diikuti pusingan kedua pada 24026 Jun dan pusingan terakhir pada 23-25 September.

Tidak seperti musim keempat yang menyaksikan kesemua pusingan berlangsung di Litar Antarabangsa Sepang kerana kekangan pandemik Covid-19, UMWT merancang untuk kembali mengadakan perlumbaan di atas litar jalan raya untuk musim kelima ini. Dua pusingan disahkan akan berlangsung di Sepang, manakala satu lagi pusingan untuk litar jalan raya akan diumumkan kemudian.

Musim lalu, duta Gazoo Racing Malaysia iaitu Tengku Djan Ley sekali lagi mendominasi siri perlumbaan tersebut dan bergelar juara untuk kali ketiga dalam kategori Super Sporting. Manakala Clement Yeo merangkul gelaran juara untuk kategori Sporting, Shukri Yahaya dinobatkan sebagai juara untuk kategori Promotional, dan Naquib Azlan bergelar juara untuk kategori Rookie.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required