Polis nafi saman penumpang belakang yang tidak memakai tali pinggang keledar di Lebuhraya PLUS

Polis nafi saman penumpang belakang yang tidak memakai tali pinggang keledar di Lebuhraya PLUS

Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Bukit Aman menafikan telah mengeluarkan saman ke atas penumpang kenderaan yang duduk di bahagian belakang yang tidak memakai tali pinggang keledar, di Lebuhraya Utara-Selatan baru-baru ini.

“JSPT tidak pernah mengeluarkan kenyataan dan menafikan kesahihan mesej bahawa pegawai kami akan melakukan pemeriksaan pada setiap petang di Lebuhraya Utara-Selatan bagi mengesan ketidakpatuhan pemakaian tali pinggang keledar di tempat duduk belakang kenderaan dan pesalah akan didenda sebanyak RM300, dan RM600 jika melibatkan dua orang penumpang,” ujar Dato’ Mohd Nadzri Hussin, Timbalan Pengarah (1) JSPT susulan terdapat mesej yang tular di laman media sosial berhubung dengan penguatkuasa berkenaan.

Walau bagaimana pun, dalam masa yang sama, JSPT menasihati agar semua pengguna jalan raya agar sentiasa mematuhi undang-undang dan peraturan lalu lintas demi menjamin keselamatan semua pihak.

“JSPT menggesa orang ramai untuk menghentikan sebarang penyebaran mesej tidak benar dan sentiasa memastikan kesahihan sesuatu mesej tersebut sebelum memuatnaik atau dikongsi di laman sosial dan sebagainya,”sambungnya lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required