myTukar umum pemenang hadiah Proton X70 – lebih banyak lagi kereta dan hadiah lain untuk tahun ini

myTukar umum pemenang hadiah Proton X70 – lebih banyak lagi kereta dan hadiah lain untuk tahun ini

Peraduan yang diadakan oleh myTukar sempena sambutan ulang tahun syarikat yang keempat kini sudah pun berakhir. Pemenangnya, iaitu Mohamad Ariff bin Mohamad Borhanud dari Kuala Lumpur berjaya membawa balik sebuah Proton X70 Executive 2WD tahun 2019, berharga lebih RM100k.

Sepanjang dijalankan dari 1 Disember tahun lepas hingga 9 Januari 2022, peraduan ini telah menarik lebih 300 penyertaan dan nama Ariff terpilih sebagai pemenang setelah cabutan dibuat melalui sesi secara langsung di Facebook.

“Saya sangat teruja dan terharu apabila mendapati saya telah menang. Hari saya terus berubah. Semasa diumumkan sebagai pemenang, saya sangat terkejut! Dengan bajet dan perancangan kewangan sekarang, saya cuma bercadang mahu membeli sebuah Proton Satria Neo, dan langsung tidak mengambil kira kemungkinan saya boleh menang sebuah kereta semewah Proton X70,” kata Ariff yang berusia 27 tahun.

“Apa yang lebih menyenangkan hati adalah keadaan serta kualiti kereta tersebut. Ia sangat sedap dipandu dan rasa seperti kereta baru. Saya memang sarankan sangat-sangat untuk orang ramai membeli kereta daripada myTukar, kerana prosesnya senang, dan semua langkah dari A-Z diuruskan secara mudah dan telus,” kata isteri Ariff, Habibatun.

Bercakap tentang pemberian hadiah kereta ini, CEO myTukar, Derrick Eng berkata: “Peraduan dengan hadiah Proton X70 ini adalah peraduan pertama kami, dan kami rasa kagum bagaimana ia dapat memberi galakan kepada lebih ramai orang untuk membeli kereta terpakai. Kami teruja untuk menyampaikan hadiah yang berkualiti seperti X70 ini kepada Ariff.”

“Pelanggan yang membeli kereta daripada myTukar akan dapat melihat proses yang serba lancar, dari mendapatkan kelulusan JPJ, insurans, pilihan pembiayaan yang diuruskan oleh ‘Pakar Produk’ myTukar, sehinggalah pertukaran hak milik,” kata Derrick sambil menambah bahawa akan terdapat banyak lagi hadiah kereta percuma pada tahun 2022. “Kami juga mungkin akan memberikan servis kereta premium. Perincian selanjutnya berkenaan peraduan ini akan didedahkan apabila kempennya semakin hampir nanti,” kata beliau.

myTukar umum pemenang hadiah Proton X70 – lebih banyak lagi kereta dan hadiah lain untuk tahun ini

myTukar adalah tempat jual beli kenderaan terpakai digital yang kini semakin berkembang di Malaysia. Antara perancangan syarikat ini untuk tahun 2022 adalah untuk membuka enam lagi pusat pameran menjelang tengah tahun, dan ini merupakan sebahagian daripada rancangan untuk menjadikan sasaran 25 pusat khidmat, termasuk pusat pameran dan pengalaman pelanggan, satu realiti. Satu aplikasi khas myTukar juga akan dilancarkan.

Menurut myTukar, platform digital mereka telah berjaya merebut sehingga 50% pasaran dan mereka mensasarkan segmen jualan mereka akan meningkat 10-20% lagi setiap bulan, manakala bahagian runcit pula dijangka berkembang sekitar 30-50% setiap tahun.

Syarikat pakar dalam jual beli kenderaan terpakai ini juga akan berada di acara PACE 2022 hujung minggu ini di Setia City Convention Centre. Jika anda ada perancangan mahu membeli kereta baru tetapi perlu menjual kereta sedia ada terlebih dahulu, myTukar boleh menguruskannya. Dekati mereka di PACE.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required