PACE 2022: Ford Ranger XLT Plus Special Edition hadir dengan gaya lebih garang, harga RM136,888

PACE 2022: Ford Ranger XLT Plus Special Edition hadir dengan gaya lebih garang, harga RM136,888

Acara PACE 2022 telah pun bermula hari ini di Setia City Convention Centre, dan di bahagian pameran Ford, anda boleh menyaksikan sendiri di depan mata Ranger XLT Plus Special Edition, yang baru sahaja dilancarkan untuk pasaran bulan lalu oleh Sime Darby Auto Connexion.

Varian baru ini menggunakan XLT Plus sebagai asas, tetapi dijadikan lebih gagah dengan tambahan/perubahan pelbagai bahagian. Paling jelas adalah di hadapan, di mana ia menggunakan gril seperti Raptor, dengan tulisan Ford yang besar. Walaupun bukan gril sebenar Raptor, ia masih nampak garang dengan kesemuanya berwarna hitam.

Gril seperti ini adalah antara modifikasi popular di kalangan pemilik Ranger sebelum ini, dan sekarang anda boleh mendapatkannya terus daripada kilang. Selain daripada, varian SE ini juga datang dengan tambahan lengkuk roda plastik berwarna hitam serta sports bar di bahagian belakang. Di dalam pula terdapat plet tepi pintu berlampu serta kamera hadapan dengan memori 32 GB yang boleh disambungkan kepada telefon pintar.

Selain daripada itu, kelengkapan lain adalah sama seperti XLT Plus, termasuk lampu utama LED, pemijak tepi, pintu ruang belakang Easy Lift, butang pemula enjin, cruise control, balutan kuit, pengawal pendingin hawa dua zon, dua panel paparan info empat inci, sistem infotainmen SYNC 3 dengan skrin sesentuh lapan inci, sambungan Android Auto dan Apple CarPlay, enam pembesar suara serta kamera undur.

Ranger XLT Plus SE yang dijual pada harga RM136,888 ini dipacu oleh enjin diesel empat silinder 2.0 liter EcoBlue yang mampu menghasilkan 180 PS dan 420 Nm tork. Kotak gear automatik 10 kelajuan, sistem pacuan empat roda dan limited-slip differential (belakang) datang secara standard. Untuk aspek keselamatan, trak ini datang dengan dua beg udara, Electronic Stability Control, Hill Descent Control, Trailer Sway Control dan cagak ISOFIX di belakang.

Sebagai tambahan kepada tawaran yang disediakan sendiri oleh Ford, setiap pembelian kenderaan di PACE 2022 juga akan didatangkan dengan baucar bernilai RM2,500 daripada rakan niaga kami. Tawaran menarik ini tidak sekadar berakhir di situ kerana selain itu, pembeli juga layak untuk mendapatkan peluang memenangi 10 unit telefon pintar bernilai RM3,500 setiap satu. Lebih menarik, ada hadiah utama berupa pakej percutian bernilai RM25,000 untuk seorang pelanggan bertuah dan pasangan. Perinciannya ada di sini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required