Can-Am sedia masuk dunia elektrik – empat jentera dua roda elektrik akan mula ditawarkan pada 2024

Can-Am sedia masuk dunia elektrik – empat jentera dua roda elektrik akan mula ditawarkan pada 2024

Meskipun sekarang Can-Am lebih terkenal dengan model-model tiga tayar dan empat tayar seakan buggy, jenama yang dimiliki oleh BRP Inc yang sudah wujud sejak tahun 1973 itu sebenarnya pada awal penubuhannya lebih tertumpu kepada jentera dua roda, terutamanya jenis motocross.

Kini, ia bersedia untuk masuk ke dunia baru dengan pengeluaran jentera elektrik, dan gambar awal yang disiarkan menunjukkan empat model yang kesemuanya adalah dua roda. Dua daripadanya nampak seperti motosikal cruiser, satu model naked street dan satu lagi dual purpose.

“Dengan industri motosikal yang kini sedang beralih ke elektrik, kami nampak satu peluang untuk menuntut semula warisan motosikal kami dan masuk kembali ke dalam pasaran. Kategori produk baru ini sangat penting bagi kami, dan kami teruja Can-Am akan menjadi model EV pertama dalam barisan produk BRP yang sudah disahkan untuk pelanggan,” kata presiden dan CEO BRP, José Boisjoli.

Selain gambar ini, tiada sebarang perincian lain yang didedahkan, namun dalam siaran akhbar yang disiarkan, Can-Am memberitahu bahawa model pertama bagi barisan motosikal elektrik ini dijangka akan mula ditawarkan kepada pasaran menjelang pertengahan tahun 2024.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required