Honda Malaysia lantik Hironobu Yoshimura sebagai CEO, Pengarah Urusan baru; gantikan Madoka Chujo

Honda Malaysia lantik Hironobu Yoshimura sebagai CEO, Pengarah Urusan baru; gantikan Madoka Chujo

Honda Malaysia telah mengumumkan pelantikan Hironobu Yoshimura sebagai Pengarah Urusan dan CEO baharu berkuatkuasa 1 April 2022. Perlantikan Yoshimura adalah bagi menggantikan Madoka Chujo, yang kembali ke Jepun untuk memegang jawatan baharu di Honda Motor Company dalam jabatan jualan bagi unit penyeliaan operasi jualan automobil.

“Saya sangat teruja dengan peranan baharu di Honda Malaysia. Ini adalah negara unik dan merupakan pasaran penting di rantau Asia dan Oceania bagi kami di Honda. Rakan sejawatan saya yang terdahulu telah membina jenama Honda di Malaysia dengan mencapai kejayaan seperti sekarang ini; sebagai pelopor dalam memperkenalkan teknologi termaju Honda di rantau ini, melancarkan model baharu yang menarik dan menerajui segmen kenderaan penumpang bukan nasional selama bertahun-tahun,” ulas Yoshimura.

Tambah beliau, “Paling penting, Honda Malaysia telah melalui pelbagai cabaran yang mendatang sejak sekian lama. Saya berharap untuk menerajui syarikat dalam persekitaran perniagaan pasca pandemik dan menyumbang secara positif ke arah pertumbuhan syarikat.”

Honda Malaysia lantik Hironobu Yoshimura sebagai CEO, Pengarah Urusan baru; gantikan Madoka Chujo

Yoshimura memiliki pengalaman selama 34 tahun dan telah membina kepakarannya dalam pelbagai cabang bagi perancangan korporat, perancangan perniagaan, pemasaran dan juga perkhidmatan selepas jualan. Sebelum ditugaskan ke Malaysia, beliau merupakan Presiden dan CEO bagi Honda Atlas Cars (Pakistan) Limited dan turut memegang beberapa jawatan penting di negara lain termasuk Jepun dan Thailand.

“Saya juga berbesar hati untuk berkongsi berdasarkan data dalaman kami, di mana tiga model Honda telah mendahului segmen masing-masing bagi suku pertama 2022. Model tersebut ialah City, City Hatchback serba baharu dan Civic serba baharu,” kata beliau lagi.

Rakan sejawat Yoshimura yang terdahulu, Chujo, pertama kali menyertai Honda Malaysia pada April tahun lalu, walaupun dalam tempoh perkhidmatan yang singkat, syarikat tersebut telah menperoleh pencapaian yang ketara. Ini termasuk mengekalkan kedudukan teratas dalam segmen kenderana penumpang bykan nasional selama lapan tahun berturut-turut sejak 2014, serta pelancaran City Hatchback pada Disember 2021 dan Civic terbaharu pada Januari 2022. Chujo juga berkesempatan meraikan pencapaian satu juta unit pengeluaran baru-baru ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required