GALERI: Yamaha 135LC Fi V8 2022 – dari RM7,798

GALERI: Yamaha 135LC Fi V8 2022 – dari RM7,798

Selepas hampir dua bulan ia dilancarkan, kini kami akhirnya dapat membawa keluar Yamaha 135LC Fi untuk sesi tunggang uji sendiri. Sebelum kami keluarkan laporan pendapat kami tentang tunggangan kapcai panas ini, apa kata anda cuci mata terlebih dahulu dengan galeri gambarnya.

Unit yang kami pinjam dari Hong Leong Yamaha Motor (HLYM) ini adalah berwarna Crystal Cyan, iaitu satu daripada tiga warna bagi versi standard. Dua lagi adalah Midnight Star dan Ruby Red. Harga yang dikeluarkan untuk model standard ini adalah RM7,798 tidak termasuk insurans, sementara satu lagi versi, iaitu SE yang menggunakan warna matte Desert Storm pula dijual pada harga RM8,198.

Selain warna panel badan, 135LC Fi SE juga diberikan dengan bakul yang dibangunkan khas untuk model ini, dan di dalamnya tersedia terus soket pengecas USB. Rim pula menggunakan warna emas.

Bagi 135LC terbaru yang dipanggil ramai sebagai V8 ini, peningkatan utamanya adalah pada sistem bahan api enjin, di mana ia sekarang menggunakan suntikan elektronik (EFI), tetapi asas enjin itu sendiri masih sama iaitu unit satu silinder 135 cc dengan sistem penyejukan cecair dan mampu menghasilkan kuasa 12.5 hp pada 8,000 rpm dan 12.2 Nm tork pada 6,000 rpm.

Panel badan 135LC Fi ini juga adalah serba baru, dan ia digabungkan dengan beberapa bahagian yang diambil daripada model sedia ada Yamaha seperti lampu LED hadapan daripada Y15ZR, lampu belakang daripada Y16ZR, rim rekaan sama seperti Y125ZR dan meter digital daripada Y16ZR (tanpa penunjuk VVA).

Menambahkan lagi prestasinya, 135LC Fi turut didatangkan dengan brek cakera di belakang, sementara brek hadapan masih lagi menggunakan angkup satu piston. Tangki bahan api turut dipertingkat menjadi 4.6 liter sementara bahagian lain kebanyakannya masih lagi sama seperti 135LC sebelum ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required