Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) telah mengumumkan siri plat nombor AMK dan QAB_E untuk ditempah menerusi platform bidaan dalam talian.

Siri nombor pendaftaran terkini Perak, AMK, dan bidaannya dibuka pada 23 April 2022. Tempoh bidaan menerusi JPJeBid adalah lima hari, berakhir pada 10 malam pada 27 April. Seperti biasa, keputusannya akan dikeluarkan pada hari berikutnya, 28 April. Keseluruhan proses kini adalah menerusi dalam talian, dan pembida akan menerima berita baik (atau pun sebaliknya) menerusi e-mel.

Kini bidaan plat nombor dilakukan secara dalam talian dan pastinya akan ramai reseller yang akan mengambil kesempatan menjual semula siri plat ini, seperti yang sering kita lihat memang banyak plat Malaysia Timur berada di Lembah Klang, termasuk yang bermula dengan “Q”. Termasuk plat Sarawak, dan QA yang mewakili Kuching. Bidaan bagi “QAB_E” akan bermula 1 Mei dan berakhir pada jam 10 malam 5 Mei 2022. Keputusannya akan keluar pada keesokan harinya, 6 Mei.

Jadi, bagi yang berminat untuk mendapatkan siri plat nombor ini, kena cepat membida sebalik ia dibuka. Terutamanya jika anda Ahli Majlis Ke….. atau belia PKR yang digelar ‘Angkatan Muda Keadilan’, bolehlah mencuba nasib untuk mendapatkan plat ini.