Kad Enhanced Touch ‘n Go dijual secara rasmi – RM10 untuk kad NFC, tambahan RM5 untuk penghantaran

Kad Enhanced Touch ‘n Go dijual secara rasmi – RM10 untuk kad NFC, tambahan RM5 untuk penghantaran

Kad Enhanced Touch ‘n Go kini sudah dilancarkan secara rasmi, dan ia boleh dibeli di lokasi tertentu serta melalui aplikasi TNG eWallet. Kad yang datang dalam corak warna merah jambu dan biru ini mulanya dijual dalam jumlah yang terhad minggu lalu, sehinggakan ada yang membeli dan menjualnya semula pada harga hampir dua kali ganda lebih tinggi.

Kad Enhanced baru ini dijual pada harga RM10, iaitu sama seperti harga kad Touch ‘n Go biasa. Selain membeli secara terus (tiada had bagi setiap pembeli), anda juga boleh membuat tempahan melalui aplikasi eWallet. Setiap tempahan dihadkan hanya untuk dua kad sahaja dan caj penghantaran sebanyak RM5 akan dikenakan. Jika mahukan lebih daripada dua kad, anda boleh membuat tempahan beberapa kali.

Dengan kad Enhanced ini, anda boleh menambah nilai di dalam kad melalui fungsi NFC kepada telefon pintar, sekaligus memudahkan pengguna kerana tidak perlu pergi ke lokasi fizikal. Sistem keselamatannya juga dikatakan telah ditambah baik.

Kad Enhanced Touch ‘n Go dijual secara rasmi – RM10 untuk kad NFC, tambahan RM5 untuk penghantaran

Setiap kad baru perlu dihubungkan kepada aplikasi dengan meletakkannya di bahagian belakang telefon yang mempunyai fungsi NFC selama lima saat, dan selepas itu anda boleh menggunakan aplikasi untuk melihat baki serta melakukan tambah nilai kepadanya (letakkan kad sekali lagi pada telefon). Menurut Touch ‘n Go, setiap akaun aplikasi masih hanya boleh disambung kepada maksimum lima kad sahaja, termasuk versi Enhanced.

Meskipun pengguna jalan raya kebanyakannya tidak lagi memerlukan tambah nilai secara fizikal kerana sudah ada fungsi PayDirect, kad Enhanced ini masih lagi berguna bagi mereka yang menggunakan kad Touch ‘n Go di Lebuh Raya Utara Selatan (tidak boleh guna PayDirect), lot parkir serta servis dan tempat lain.

Satu masalah dengan kad baru ini adalah bekalan yang terhad kerana masalah kekurangan cip di serata dunia sekarang. Touch ‘n Go menjangkakan permintaan untuk kad ini adalah tinggi, jadi stok mungkin boleh habis dengan cepat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required