Harley-Davidson LiveWire S2 Del Mar LE diperkenal – motosikal elektrik terhad 100 unit, RM66k di AS

Harley-Davidson LiveWire S2 Del Mar LE diperkenal – motosikal elektrik terhad 100 unit, RM66k di AS

Harley-Davidson memperkenalkan motosikal elektrik kedua mereka, yang dinamakan sebagai LiveWire S2 Del Mar kepada pasaran. Sebagai permulaan, ia ditawarkan dalam versi Launch Edition (LE), pada harga USD 15,000 (RM65,761) dan terhad 100 unit, namun semuanya sudah habis terjual.

Walaubagaimanapun, bagi yang masih berminat dengan Livewire S2 Del Mar (versi biasa) ini, mereka masih boleh mendapatkannya dengan mendaftar di laman web terlebih dahulu tetapi tarikh penghantaran kepada pelanggan masih belum diberitahu. Perincian kuasa motor dan bateri juga masih belum didedah.

Apa yang didedahkan cuma S2 Del Mar ini mampu menawarkan harga 80 hp atau lebih, dengan jarak gerak mencecah 160 km dan bateri yang boleh menerima pengecasan Level 1 dan 2. Berat motosikal disasarkan berada pada 197 kg, manakala pecutan 0-100 km/j boleh dilakukan dalam masa antara 3.5 saat atau lebih pantas lagi.

Harley-Davidson LiveWire S2 Del Mar LE diperkenal – motosikal elektrik terhad 100 unit, RM66k di AS

Daripada gambar yang didedah, kita boleh melihat S2 Del Mar ini mempunyai rekaan seperti flat tracker dan scrambler, dengan lampu hadapan pula berbentuk lonjong seperti Sportster. Motor elektrik diletakkan di bahagian tengah, dengan kuasa disampaikan kepada roda belakang menggunakan tali sawat, sementara bateri pula berada di tempat yang biasanya menempatkan enjin dan mempunyai sirip penyejuk.

Kelengkapan lain pada motosikal elektrik ini adalah angkup brek Brembo, rim yang dibalut tayar gemuk di hadapan, fork USD, monoshock di belakang, dua tempat duduk, cermin sisi di hujung pemegang, meter ringkas berbentuk bulat serta penghadang lumpur hadapan pendek.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required