Enhanced Touch ‘n Go habis dijual, stok baru masuk Jun ini; kad yang dijual semula kini cecah RM100

Enhanced Touch ‘n Go habis dijual, stok baru masuk Jun ini; kad yang dijual semula kini cecah RM100

Permintaan yang tinggi terhadap kad Enhanced Touch ‘n Go, telah membuatkan ada pihak yang mengambil kesempatan menjualnya semula secara dalam talian dengan harga yang jauh tinggi dari harga sebenarnya iaitu RM10. Malahan sebelum ia dijual secara rasmi pada 22 April pun, ada yang menjualnya dengan harga yang tinggi dari yang ditetapkan.

Tinjauan kami mendapati, beberapa penjual dalam talian telah menjual kad baharu Enhanced Touch ‘n Go tersebut pada harga mencecah RM100, seperti mana yang ditawarkan menerusi platform jualan dalam talian Shopee.

Namun, sekiranya anda mahu membelinya menerusi dalam talian, walau pun dengan harga yang tinggi, kena pastikan ketulenan penawaran tersebut sebelum membuat pembelian.

Enhanced Touch ‘n Go habis dijual, stok baru masuk Jun ini; kad yang dijual semula kini cecah RM100

Jika sanggup menunggu stok baharu kad terbabit yang dijual dalam saluran rasmi Touch ‘n Go, hasil maklum balas dari pertanyaan yang dikemukakan kepada syarikat berkenaan, batch seterusnya boleh didapati sekitar Jun ini.

Kad Enhanced Touch ‘n Go yang ditawarkan pada harga runcit RM10 ini adalah sama dengan kad versi sebelum ini tanpa fungsi Neaf-field Communication (NFC), dan versi baharu ini ditambahkan dengan ciri NFC yang boleh dihubungkan kepada aplikasi dengan meletakkannya di bahagian belakang telefon yang mempunyai fungsi NFC selama lima saat, dan selepas itu anda boleh menggunakan aplikasi untuk melihat baki serta melakukan tambah nilai kepadanya (letakkan kad sekali lagi pada telefon)

Meskipun pengguna jalan raya kebanyakannya tidak lagi memerlukan tambah nilai secara fizikal kerana sudah ada fungsi PayDirect, kad Enhanced ini masih lagi berguna bagi mereka yang menggunakan kad Touch ‘n Go di Lebuh Raya Utara Selatan (tidak boleh guna PayDirect), lot parkir serta servis dan tempat lain.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required