Isle of Man TT 2022 – Mark Purslow maut selepas kemalangan waktu sesi catatan masa Supersport

Isle of Man TT 2022 – Mark Purslow maut selepas kemalangan waktu sesi catatan masa Supersport

Selepas dua tahun ditangguhkan kerana pandemik, Isle of Man TT kini dianjurkan semula bermula 29 Mei lalu. Walaubagaimanapun, permulaan perlumbaan yang kerap dipanggil sebagai antara yang paling berbahaya di dunia itu sudah pun meragut satu nyawa.

Mark Purslow, 29 tahun, dari Wales, United Kingdom meninggal dunia apabila mengalami kemalangan di batu keempat daripada keseluruhan 60.6 km (37.7 batu) litar penuh Mountain Course sewaktu sesi catatan masa untuk kategori Supersport, menggunakan jentera Yamaha R6.

Purslow bukanlah betul-betul baru dalam siri perlumbaan Isle of Man TT kerana sudah pernah berlumba di litar tersebut pada tahun 2015, 2016, 2017, 2018 dan 2019 dalam kategori berbeza termasuk Lightweight Race, Classic TT dan Junior Classic TT.

Dalam kenyataan rasmi yang dikeluarkan, penganjur menyampaikan ucapan takziah kepada ahli keluarga, orang tersayang serta rakan-rakan Purslow, dan menyatakan bahawa beliau adalah seorang yang sangat bersemangat sebagai pelumba persendirian, dengan menyediakan jentera sendiri bersama sokongan rakan dan keluarga.

Walaupun dengan tragedi ini, perlumbaan masih akan diteruskan sehingga 10 Jun. Sejak dimulakan pada tahun 1907, Isle of Man TT sudah meragut banyak nyawa dan Purslow adalah yang ke-259 dalam Mountain Course.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required