Toyota Gazoo Racing Festival kembali boleh ditonton di litar pada pusingan kedua musim ke-5, 25-26 Jun ini

Toyota Gazoo Racing Festival kembali boleh ditonton di litar pada pusingan kedua musim ke-5, 25-26 Jun ini

Setelah hanya disiarkan melalui siaran langsung di media sosial selama dua tahun akibat pandemik Covid-19, penganjur Festival Perlumbaan Toyota Gazoo Racing yang menampilkan pelumbaan ‘one make’ Vios Challenge iaitu UMW Toyota Motor kini menjemput semula peminat-peminat untuk kembali merasai festival berkenaan ke litar!

Pembukaan semula festival tersebut kepada orang ramai akan bermula pada pusingan kedua musim kelima yang akan berlangsung bermula 25 hingga 26 Jun ini. Seperti era sebelum pademik sebelum ini, festival berkenaan bukan sahaja menyajikan aksi-aksi perlumbaan sengit di litar, malah pengunjung turut berpeluang menyertai pelbagai aktiviti yang disediakan termasuk persembahan-persembahan pentas oleh selebriti terkemuka.

“Kami sangat teruja untuk membawa semula orang ramai ke Festival dan juga Pusingan kedua Vios Challenge. Terdapat pelbagai aktiviti yang disediakan sesuai untuk semua orang, daripada keluarga yang ingin menghabiskan hujung minggu mereka kepada peminat perlumbaan. Selamat kembali!” kata Presiden UMW Toyota Motor Ravindran K.

“Acara ini adalah dan sentiasa menjadi Festival untuk orang ramai, tidak kisah sama ada mereka mungkin bukan peminat perlumbaan secara sebenar. Ia adalah satu platform untuk Toyota memberi kembali dan meraikan orang ramai, berterima kasih kepada mereka atas sokongan berterusan terhadap jenama ini. Ini juga merupakan peluang yang baik untuk mengembalikan perayaan dan aktiviti untuk rakyat selepas dua tahun berkurung melawan wabak itu.

“Bagi perlumbaan, Vios Challenge terus menyediakan penyertaan berpatutan ke dalam perlumbaan dengan tahap kompetitif dan sama rata dengan format one-make dan pelbagai kelas untuk pemandu muda, amatur, profesional dan juga selebriti tempatan,” tambah Ravindran lagi.

Menurut UMWT, peminat-peminat bukan sahaja boleh melihat selebriti kegemaran mereka seperti Wany Hasrita, Nabila Razali dan Khai Bahar bertarung di litar lumba, malah mereka turut akan membuat persembahan khas secara langsung sepanjang hujung minggu berkenaan.

Festival ini juga akan dimeriahkan dengan persembahan istimewa oleh kugiran rock tempatan, Bunkface pada hari Sabtu, serta buat pertama kali persembahan khas dari artis antarabangsa, Judika dari Indonesia pada hari Ahad.

Bagi mereka yang tidak pernah menjejakkan kaki di atas permukaan tar Litar Antarabangsa Sepang, ini peluang anda untuk merasai pengalaman berkenaan – acara All-Wheel Fest turut akan dibuat pada pusingan kali ini di mana anda boleh mengelilingi laluan litar sepanjang 2.7 km tersebut menggunakan apa sahaja kenderaan tanpa motor seperti basikal, papan luncur, skuter tolak dan sebagainya.

Selain itu, pelbagai lagi aktiviti lain turut akan dijalankan sepanjang hujung minggu berkenaan, dan pelbagai reruai promosi serta barangan dan permainan-permainan karnival akan diadakan di tapak festival tersebut.

Tiada sebarang bayaran parkir dan bayaran masuk akan dikenakan, namun bagi mereka yang berminat untuk datang, anda perlu terlebih dahulu mendaftar di laman sesawang rasmi Toyota Gazoo Racing Malaysia pada PAUTAN INI bagi membolehkan anda masuk ke festival tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required