Yamaha MT-15 pasaran Malaysia disediakan dalam tiga warna baru – spesifikasi tidak berubah, RM12,298

Yamaha MT-15 pasaran Malaysia disediakan dalam tiga warna baru – spesifikasi tidak berubah, RM12,298

Selepas dilancarkan buat kali pertama untuk pasaran Malaysia pada tahun 2020, Yamaha MT-15 sudah pernah diberi perubahan grafik dan warna pada tahun 2021. Kini, sekali lagi ia disegarkan semula dengan pilihan tiga warna baru iaitu Icon Blue, Midnight Black dan Cyan Storm. Harganya meningkat sedikit menjadi RM12,298, berbanding RM11,988 pada tahun lalu.

Bagi kesemua warna baru ini, ia masih mendapat fork hadapan USD yang berwarna emas, sementara rim 17 inci yang masing-masing dibalut tayar 110/70 di hadapan dan 140/70 di belakang dicat menggunakan warna sama seperti warna utama badan iaitu biru untuk Icon Blue, hitam untuk Midnight Black dan cyan untuk Cyan Storm.

Bahagian lain motosikal masih tidak berubah, bermula dengan enjin satu silinder suntikan bahan api 155 cc SOHC dengan teknologi VVA dan penyejukan cecair, dan ia dipadankan bersama transmisi enam kelajuan, mampu menghasilkan kuasa 19 hp pada 10,000 rpm dan 14.7 Nm tork pada 8,500 rpm.

Penukaran gear dijadikan lancar dan berkesan dengan penggunaan klac jenis assist & slipper sementara lampu hadapan pula menggunakan unit LED. Pada bahagian kokpit terdapat panel meter digital LCD.

Kedua-dua brek hadapan dan belakang adalah jenis cakera, sementara perincian lain adalah termasuk tangki 10.4 liter, pemula enjin elektrik, meter digital, berat 133 kg, lampu depan dan belakang LED, tinggi tempat duduk 810 mm serta jarak dari tanah 155 mm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required