Rapid KL memperluaskan perkhidmatan bas ekspres dari Pasar Seni, kini tersedia pada waktu puncak pagi

Rapid KL memperluaskan perkhidmatan bas ekspres dari Pasar Seni, kini tersedia pada waktu puncak pagi

Minggu lalu, Rapid KL telah memperkenalkan perkhidmatan bas ekspres baharu dari dari Stesen LRT/ MRT Pasar Seni ke Stesen LRT Universiti atau dari Stesen LRT KLCC ke Stesen LRT Wangsa Maju, sebagai mengurangkan kesesakan di stesen LRT pada waktu puncak.

Bas percuma itu akan membawa penumpang ke stesen LRT Universiti di kawasan Kg Kerinchi/Bangsar South dan dari Stesen LRT KLCC ke Stesen LRT Wangsa Maju, pada hari Isnin-Jumaat dari jam 4.30 petang hingga 7.30 malam.

Walau bagaimana pun, pengendali pengangkutan awam ini telah memperluaskan perkhidmatan bas ekspres secara percuma ini untuk waktu puncak pagi. Bermula hari ini (22 Jun) bus SH02 menggunakan laluan yang sama pada waktu puncak petang dari LRT/MRT Pasar Seni ke LRT Universiti. Manakala bas SH03 pula akan membawa penumpang dari Pasar Seni ke stesen LRT KLCC.

Rapid KL memperluaskan perkhidmatan bas ekspres dari Pasar Seni, kini tersedia pada waktu puncak pagi

Klik untuk besarkan

Bas yang bergerak pada waktu puncak pagi akan berada di Pintu B di stesen MRT Pasar Seni dan kekerapannya selama 15 minit, bergantung pada keadaan trafik. Waktu operasi pada waktu pagi adalah dari jam 7.30 pagi hingga 9.30 pagi.

Pada minggu lalu juga, Perdana Menteri telah mengumumkan tambang percuma selama sebulan untuk rangkaian pengangkutan awam Rapid KL termasuk MRT, LRT, KL Monorel, Sunway BRT dan bas. Malahan tren KTM Komuter di sekitar Lembah Klang juga tidak mengenakan tambang dalam tempoh yang sama mulai 16 Jun 2022.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required