UPNM lancar siri plat nombor khas “UT” – bidaan dibuka mulai 20 Julai, pendaftaran pada 15 Ogos 2022

UPNM lancar siri plat nombor khas “UT” – bidaan dibuka mulai 20 Julai, pendaftaran pada 15 Ogos 2022

Hari ini, Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) telah pun melancarkan penjualan siri nombor pendaftaran khas kenderaan “UT” yang membawa maksud ‘Universiti Tentera’ di mana ia simbolik kepada UPNM sebagai Universiti Pertahanan premier di dalam negara ini.

Menurut UPNM, dengan adanya siri nombor pendaftaran ini, pasti dapat mengimbau kenangan alumni dengan menunjukkan rasa bangga dan kecintaan kepada UPNM. Inisiatif menwujudkan nombor pendaftaran khas UPNM ini merupakan susulan hasrat kerajaan menerusi Pelan Strategi Pendidikan Tinggi Negara yang menyasarkan semua universiti awam untuk menjana pendapatan sendiri. Ia juga bertujuan untuk menyumbangkan dana tambahan dalam pembangunan, penyelidikan dan kebajikan pelajar UPNM.

Dilancarkan oleh Pengerusi Lembaga Pengarah UPNM Holdings Sdn. Bhd, Jen Tan Sri Dato’ Sri Rodzali Daud TUDM (Bersara) dan dalam majlis yang sama, turut disempurnakan sesi menandatangani Perjanjian Kesefahaman (MoU) di antara UPNM Holdings Sdn. Bhd. dan Aquatwo Sdn. Bhd. bagi kerjasama pemasaran dan penjualan plat khas UT.

Menerusi kenyataan yang disiarkan di Facebook rasmi universiti terbabit, bidaan nombor pendaftaran ini akan bermula pada 20 Julai dan pendaftaran di Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Wangsa Maju pula pada 15 Ogos 2022. Walau bagaimana pun, tidak pula dinyatakan tempoh bidaan dan harga pemula untuk dibida, namun kalau ada yang berminat, bolehlah layari www.utplat.com.my untuk maklumat selanjutnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required