Honda e Limited Edition kini di Eropah – hanya 50 unit, warna merah premium, serlahan hitam; dari RM200k

Honda e Limited Edition kini di Eropah – hanya 50 unit, warna merah premium, serlahan hitam; dari RM200k

Honda e telah pun diberikan penampilan yang lebih menarik menerusi pengenalan versi Limited Edition baharu di Eropah. Terhad untuk 50 unit sahaja, setiap satunya diberikan warna Premium Crystal Red buat pertama kalinya bagi model ini.

Kereta elektrik ini turut ditampilkan dengan serlahan kontras hitam, selain diberikan roda aloi 17-inci, serta beberapa panel badan lain seperti lencana hadapan dan belakang. Versi Limited Edition ini dihasilkan berdasarkan varian Advance, jadi ia masih menerima ciri yang sedia ada.

Ini termasuklah Honda Parking Pilot (parkir sendiri), punca kuasa 230-voltan, roda stereng dengan fungsi haba panas, cermin pandang belakang dwi-fungsi yang disambung ke kamera belakang dan dwi skrin lebar sepenuhnya. Penjana kuasanya juga masih dikekalkan, dengan motor elektrik yang dipasang di belakang yang mampu memberikan kuasa 154 PS (113 kW0 dan tork 315 Nm. Kuasa ini disalurkan menerusi bateri lithium-ion 35.5-kWh yang boleh memacu kereta ini hingga jarak 220 km bagi pengecasan penuh.

Walau pun Honda tidak lagi mengambil bahagian dalam Formula 1, namun Max Verstappen dari pasukan Red Bull Racing masih menjadi model untuk Honda e Limited Edition ini. Katanya, “Honda e Limited Edition ini sangat menarik. Mempunyai imej yang funky, rekaan yang kompak dan seronok untuk dipandu. Ia merupakan kenderaan bandar elektrik yang hebat.”

Di United Kingdom, model keluaran istimewa ini dijual pada harga bermula 38,120 pound British (RM199,950), menjadikan ia lebih mahal berbanding Advance yang bermula dari GBP36,920 (RM193,773).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required