Karamjit Singh kembali beraksi; sertai Kejohanan Rali Nasional M’sia ’22 Rd. 1 di Maran hujung minggu ini

Karamjit Singh kembali beraksi; sertai Kejohanan Rali Nasional M’sia ’22 Rd. 1 di Maran hujung minggu ini

Pemandu rali lagenda negara, Karamjit Singh bakal kembali duduk di kokpit pemandu jentera rali untuk menyertai Kejohanan Rali Nasional Malaysia (MNRC) 2022, pusingan pertama yang akan berlangsung di Maran, Pahang bermula 30 hingga 31 Julai ini. Beliau bakal dibantu oleh juru arah berpengalaman, Jagdev Singh dan akan memandu Proton Gen2 Turbo 4WD untuk bersaing dalam kategori P12.

Proton Gen2 dengan enjin 4G63T dan sistem 4WD dari Mitsubishi Lancer Evo VI tersebut telahpun digunakan oleh Karamjit sebelum ini sejak 2017, dan ia telah direstorasi semula baru-baru ini.

Turut turun untuk memberi saingan dalam kategori tertinggi berkenaan adalah seorang lagi pemandu rali berpengalaman, Haji Sutan Mustaffa Salihin. Haji Sutan akan memandu jentera Subaru Impreza 4WD, berpasangan dengan juru arah Amiruddin Baharun. Dua lagi pelumba yang berentap dalam kategori P12 ini adalah Muhammad Khairul Nizam Bin Yaacob memandu Mitsubishi Lancer Evo III dan juga Mohd Shahbandi Bin Mohd Desa menggunakan jentera Subaru Impreza GC8 4WD.

Karamjit Singh kembali beraksi; sertai Kejohanan Rali Nasional M’sia ’22 Rd. 1 di Maran hujung minggu ini

Pusingan pertama MNRC 2022 ini akan menampilkan lapan SS diatas permukaan gravel, yang diadakan sekitar Felda New Zealand, Maran, Pahang. Manakala acara pelepasan, service park, parc ferme dan juga acara penamat akan dibuat di Jalan Pasar.

MNRC adalah kejohanan baharu selepas Kejohanan Rali Malaysia (MRC) tidak lagi dianjurkan dan ditamatkan pada penghujung musim 2018. MNRC yang akan berlangsung kali ini merupakan kejohanan nasional tertinggi di Malaysia buat masa sekarang. Ia sepatutnya berlangsung dalam lima pusingan bermula pada bulan April tahun lalu. Walau bagaimanapun disebabkan pandemik Covid-19, ia terpaksa ditangguhkan sehingga ke tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required