KTM akan kembangkan motosikal elektrik kepada 20 model menjelang 2025 – sasar penunggang muda

KTM akan kembangkan motosikal elektrik kepada 20 model menjelang 2025 – sasar penunggang muda

KTM AG, yang kini mempunyai jenama motosikal KTM, Husqvarna dan GasGas di bawahnya telah mendedahkan bahawa mereka akan mengembangkan lagi barisan model elektrik mereka kepada 20 model (dari semua jenama, dengan pelbagai tahap dari yang asas hingga jenis perlumbaan), yang disasarkan kepada penunggang generasi muda.

Perkara ini diberitahu sewaktu perjumpaan dengan pengedar di Amerika Syarikat dan akan dimulakan dengan pengenalan tiga model yang menggunakan asas sama iaitu KTM SX-E 3, Husqvarna EE 5 dan GasGas MC-E 5 tahun ini. Model ini akan diletakkan antara balance bike elektrik mereka dengan model SX-E 5, EE 5 dan MC-E 5 yang lebih berkuasa, sekaligus memudahkan peralihan penunggang.

Jumlah kuasa yang mampu dihasilkan oleh SX-E 3, EE 3 dan MC-E 3 masih belum diberitahu, tetapi kita boleh menjangkakan ia adalah kurang sedikit berbanding SX-E 5, EE 5 dan MC-E 5 yang menghasilkan 6.7 hp pada 3,900 rp dan tork 13.8 Nm hasil daripada motor elektrik 48 V yang mendapat kuasa daripada bateri lithium ion 21 Ah.


KTM SX-E5 kiri) dan KTM 12EDrive kanan)

Walaupun direka untuk kanak-kanak, motosikal ini tetap mendapat kelengkapan terbaik daripada KTM termasuk fork WP XAct 35 mm yang boleh dilaras mengikut berat penunggang, monoshock WP XPlor PDS boleh laras sepenuhnya, angkup brek Formula, kerangka Chromoly berkekuatan tinggi, enam mod tunggangan serta pengesan yang boleh mematikan motor apabila penunggang terjatuh.

“Kami percaya e-mobility memainkan peranan penting untuk perjalanan jarak pendek, pergerakan urban dan kapasiti enjin kecil. Dalam segmen offroad, kami masih perlu mengambil kira keadaan di dalam litar, seperti keberadaan yang terhad untuk mengecas bateri,” kata ketua bahagian pemasaran KTM AG, Hubert Trunkenpolz.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required