Baran Energy dari Indonesia dedah motosikal elektrik Anubis Cruissercross – jarak gerak 132 km, 46 hp

Baran Energy dari Indonesia dedah motosikal elektrik Anubis Cruissercross – jarak gerak 132 km, 46 hp

Baran Energy yang merupakan satu syarikat pengeluar barangan elektrik/tenaga dari Indonesia telah memperkenalkan produk pengangkutan pertama mereka iaitu motosikal elektrik bentuk adventure yang diberi nama sebagai Anubis Cruissercross.

Daripada gambar yang disiarkan dalam laman web, dilihat terdapat dua versi untuk Anubis Cruissercross ini, dengan satu daripadanya menggunakan rim jenis spoked, dan satu lagi menggunakan rim aluminium dengan tayar yang lebih sesuai untuk kegunaan jalan raya.

Setakat ini masih belum diketahui bila model sebenar akan didedahkan kepada orang ramai, dan bila ia akan mula dijual dalam pasaran, sementara untuk spesifikasi pula hanya data ringkas diberi termasuk jarak gerak 132 km (dalam bandar), laju maksimum 158 km/j, tork 106 Nm, kuasa maksimum 46 hp, 0-100 dalam masa 5.5 saat dan kapasiti nominal 63 kWh.

Melihat kepada bentuknya, Anubis Cruissercross ini mempunyai bentuk tipikal sebuah jentera adventure dengan paruh tinggi, lampu LED, penghadang angin, pelindung fork, penghadang tangan, motor yang tertutup, serta brek cakera hadapan dan belakang.

Daripada gambar dalam laman web itu juga kita boleh melihat kuasa daripada motor yang terletak di tengah disampaikan kepada roda belakang melalui sistem tali sawat sementara bahagian belakangnya juga boleh diletak dengan beg barangan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required