UMW Toyota Motor jual 6,637 kenderaan pada Julai 2022 – 52,548 unit setakat 7 bulan pertama tahun ini

UMW Toyota Motor jual 6,637 kenderaan pada Julai 2022 – 52,548 unit setakat 7 bulan pertama tahun ini

UMW Toyota Motor (UMWT) telah menjual sebanyak 6,637 kenderaan pada bulan Julai 2022, dengan 6,624 unit daripadanya adalah model Toyota, dan 13 unit pula model Lexus. Secara keseluruhannya ia adalah kurang sebanyak 2,302 unit berbanding 8,939 unit yang berjaya dijual pada Jun lalu. Walau bagaimana pun, jualan setakat Julai adalah 48% lebih tinggi berbanding tempoh yang sama pada tahun lalu.

Dalam tujuh bulan pertama tahun ini, UMWT telah mendaftar sebanyak 52,548 unit berbanding 35,561 unit pada tempoh yang sama tahun 2021. Syarikat ini juga berkata, Hilux masih kekal sebagai trap pikap paling laris di Malaysia sejak 2005 dengan 1,788 unit terjual pada Julai tetapi tidak didedahkan secara terperinci mengenai prestasi jualan bagi model lain.

“UMW Toyota Motor komited untuk memastikan penghantaran kenderaan dapat dilakukan segera. Kami sedang berusaha sepanjang masa untuk mempergiatkan pengeluaran bagi memastikan penghantaran lebih cepat kepada pemilik kereta baharu yang telah menunggu dengan sabar. Kami mengucapkan terima kasih kepada semua pelanggan kami atas kesabaran mereka,” ujar Ravindran Kurusamy, presiden UMWT.

Veloz bakal menjadi model akan datang yang bakal dilancarkan oleh UMWT pada tahun ini dan tempahannya telah pun dibuka sejak Jun lalu. Selepas beberapa minggu, UMWT makin mendedahkan lebih banuak informasi mengenai MPV tujuh-tempat duduk ini yang bakal menggantikan model Avanza. Harga jangkaannya bermula RM95,000 atas jalan tanpa insurans bagi varian tunggal 1.5 AT.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required