GALERI: Mercedes-AMG A35 Sedan CKD di Malaysia – harga kurang RM5k dari versi CBU, bermula RM344k

GALERI: Mercedes-AMG A35 Sedan CKD di Malaysia – harga kurang RM5k dari versi CBU, bermula RM344k

Dilancarkan pada Jun lalu, versi pemasangan tempatan (CKD) bagi Mercedes-AMG A 35 Sedan ini ditawarkan pada harga atas jalan RM343,888 tanpa insurans, termasuk dengan cukai jualan dan perkhidmatan (SST).

Sebagai perbandingan, harga versi CKD ini adalah kurang RM5,000 berbanding versi CBU yang dilancarkan pada tahun 2019, yang berharga RM348,888, juga termasuk SST. Ketibaan A 35 Sedan CKD ini melengkapkan keseluruhan barisan A-Class Sedan termasuk A 200 Progressive Lin dan A 250 AMG Line, yang kini ditawarkan dengan model pemasangan tempatan.

A 35 Sedan ini dijanakan oleh enjin M260 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder yang dipadankan dengan transmisi dwi-klac AMG Speedshift 7G tujuh-kelajuan yang menyalurkan pacuan ke semua empat rodanya menerusi sistem AMG Performance 4Matic. Ia membolehkannya dipecut dari 0-100 km/j dalam 4.8 saat dan kelajuan maksimum boleh dicapai pada 250 km/j.

Terdapat beberapa ciri tambahan diberikan untuk model CKD ini, yang tidak ditampilkan pada versi CBU. AMG A 35 CKD ini kini ditampilkan dengan pakej Parking dengan kamera 360-darjah, paparan utama dan kawalan stereng AMG. Selain ini, AMG A 35 baharu ini turut diberikan pengecas tanpa wayar, MBUX Interior Assistant dan Keyless-Go Comfort.

Ciri lain yang turut diberikan untuk kabinnya termasuklah roda stereng AMG Performance balutan kulit Nappa, sistem bunyi sekeliling Burmester,pencahayaan ambien 64-warna, ambang pintu dan alas lantai AMG, dwi paparan digital 10.25-inci, Apple CarPlay dan Android Auto.

Dan ia masih mengekalkan ciri yang lebih kurang sama seperti sebelum ini, termasuk kemasan luaran dengan aloi jejari-berkembar-lima AMG 19-inci, kit badan AMG, lampu utama Multibeam LED dengan High Beam Assist Plus. Manakala pilihan warna yang diberikan termasuklah Polar White, Cosmos Black, Iridium Silver, Mountain Grey dan Denim Blue.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required