Suzuki GSX-S1000GT tiba di Malaysia – harga RM85.7k

Suzuki GSX-S1000GT tiba di Malaysia – harga RM85.7k

Model sport tourer Suzuki GSX-S1000GT yang diperkenalkan kali pertama September tahun lalu kini sudah tiba di Malaysia, dengan harga yang diumumkan melalui laman Facebook Suzuki Malaysia RM85,700 tidak termasuk insurans. Dua warna disediakan iaitu Metallic Triton Blue dan Metallic Reflective Blue dan pada harga ini, pelanggan juga akan menerima beg barangan tepi secara terus.

Suzuki GSX-S1000GT dipacu oleh enjin empat silinder 999 cc DOHC sama seperti GSX-S1000 (model naked) dan mampu menghasilkan kuasa 152 PS pada 11,000 rpm dan 106 Nm tork pada 9,250 rpm. Ia dipadankan bersama kotak gear enam kelajuan dan datang dengan quickshifter secara standard. Penghantaran kuasa ke roda belakang dilakukan melalui sistem rantai.

Berat motosikal ini adalah 226 kg, dan ia berada dalam lingkungan yang biasa bagi model seperti ini, manakala tinggi tempat duduk pula 810 mm, dan datang dengan tangki bahan api 19 liter. Suspensi depan dan belakang boleh dilaras sepenuhnya secara manual.

Pada bahagian kokpit, GSX-S1000GT menyediakan skrin TFT-LCD 6.5 inci berwarna penuh dan ia boleh disambung kepada telefon pintar melalui bluetooth untuk memberikan pelbagai fungsi yang memudahkan penunggang. Sistem elektronik lain yang diberi adalah seperti kawalan cengkaman, mod tunggangan, cruise control serta Cornering ABS.

Melalui Suzuki Drive Mode Selector (SDMS), penunggang boleh memilih tiga mod kuasa pada motosikal ini, sementara sistem kawalan cengkaman boleh dilaras dalam lima pilihan mod.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required