Toyota Hilux Double Cab 2.4E MT 4X4 2022 – varian manual kini kembali di Malaysia dengan harga RM111k

Toyota Hilux Double Cab 2.4E MT 4X4 2022 – varian manual kini kembali di Malaysia dengan harga RM111k

Imej Toyota Hilux 2.8 Rouge

Mac lalu, UMW Toyota Motor telahpun menggugurkan varian dengan kotak gear manual untuk badan Double Cab trak pikap Toyota Hilux. Nampaknya dalam kemaskini terbaharu, Hilux Double Cab dengan transmisi manual kini telahpun kembali semula dan ia dihasilkan dalam gred E.

Seperti namanya, Hilux Double Cab 2.4E MT 4X4 ini merupakan model versi manual bagi varian Double Cab paling asas dengan kotak gear automatik iaitu Double Cab 2.4E AT 4X4. Model ini dijual pada harga atas jalan tanpa insuran RM110,880, atau RM1k lebih murah berbanding versi automatik. Model paling asas Single Cab 2.4 MT 4X4 masih lagi ditawarkan, dijual pada harga RM95,880.

Kesemua Hilux yang dijana oleh enjin 2.4 liter buat masa sekarang menerima enjin turbodiesel 2GD-FTV empat-silinder sebaris berkuasa 150 PS pada takat 3,400 rpm dan tork maksiam 400 Nm bermula 1,600 rpm hingga 2,000 rpm. Kedua-dua kotak gear manual dan automatik juga adalah dalam konfigurasi enam-kelajuan. Kedua-dua varian 2.4E MT dan AT ini juga menerima tiga mod pemanduan serta kawalan alihan 4WD elektronik.

Toyota Hilux Double Cab 2.4E MT 4X4 2022 – varian manual kini kembali di Malaysia dengan harga RM111k

Senarai harga terkini Toyota Hilux pasaran Malaysia, klik untuk besarkan

Selain dari kotak gear, model Double Cab 2.4E MT 4X4 dan Double Cab 2.4E AT 4X4 ini seperti yang diberitahu tadi menampilkan spesifikasi yang sama. Ia termasuk kelengkapan-kelengkapan seperti suspensi, brek, stereng dan sebagainya, bersama set roda dengan rim aloi 17-inci dan tayar all terrain 265/65R17 serta tayar gantian hanya diberikan rim besi.

Perincian bagi kedua-dua model ini juga serupa, menampilkan lampu hadapan halogen reflektor automatik dengan lampu nyalaan siang mentol biasa, gril hadapan kemasan kelabu gelap, bampar dengan warna badan, bampar belakang tanpa warna, serta cermin sisi larasan kuasa bersama lampu isyarat membelok.

Kelengkapan dalaman bagi kedua-dua varian ini juga sama, diberikan panel instrumen biasa tanpa paparan pelbagai informasi dan Optitron (model 2.4V ke atas diberikan perincian ini), serta sistem audio dengan enam pembesar suara dihubungkan kepada pemain utama yang memberikan fungsi pemain CD dan hubungan USB dan Bluetooth.

Toyota Hilux Double Cab 2.4E MT 4X4 2022 – varian manual kini kembali di Malaysia dengan harga RM111k

Imej Toyota Hilux 2.8 Rouge

Perincian lain yang turut dilengkapkan pada model 2.4E MT dan AT ini termasuk sistem pendingin hawa manual, roda stereng urethane bersama butang kawalan audio serta Bluetooth, sistem kunci pintar dengan butang penghidup enjin, tingkap berkuasa dengan fungsi turun-auto hanya untuk pemandu, tempat duduk balutan fabrik dan larasan manual untuk sebelah depan.

Untuk keselamatan, kedua-dua model 2.4E ini menerima kelengkapan standard seperti tiga-beg udara, tali pinggang keledar tiga-point untuk semua tempat duduk, cagak tempat duduk Isofix di belakang, traction control, bantuan mula mendaki isyarat berhenti kecemasan, trailer sway control, sistem brek ABS bersama EBD dan BA serta penderia undur.

Pembeli turut boleh memilih ciri opsyen termasuk video perakam digital hadapan, monitor pemantau panaromik (PVM) dan kamera undur. Manakala sistem keselamatan aktif seperti sistem pra-pelanggaran, amaran keluar lorong, pemantau titik buta dan amaran lintasan trafik belakang hanya ditawarkan untuk varian 2.4V dan ke atas.

GALERI: Toyota Hilux Rouge 2.8

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required