Subaru BRZ – 10 unit pertama habis dijual di Indonesia dalam sejam selepas diperkenalkan di GIIAS 2022

Subaru BRZ – 10 unit pertama habis dijual di Indonesia dalam sejam selepas diperkenalkan di GIIAS 2022

Subaru Indonesia telah berjaya menjual 10 unit pertama Subaru BRZ serba baharu dalam tempoh sejam selepas ia diperkenalkan dalam acara Gaikindo Indonesia International Auto Show (GIIAS) yang sedang berlangsung.

Para pembeli yang bertuah itu bukan setakat menjadi yang pertama di negara berkenaan memiliki jentera prestasi tersebut, bahkan turut menerima pakej GIIAS Motorsport. Kit tersebut merangkumi helmet OMP Circuit ‘Subaru Edition’, sarung tangan OMG First-S, kasut lumba OMP First dan latihan pemanduan di akademi drift secara percuma.

“Kami sangat gembira dengan maklum balas positif untuk Subaru BRZ, seperti yang dibuktikan menerusi 10 unit pertama yang habis dijual dalam masa sejam selepas ia dilancarkan,” kata Arie Christopher, Ketua Pegawai Eksekutif Subaru Indonesia.

Varian manual bagi BRZ serba baharu ini dijual pada harga bermula Rp825 juta (RM249k), sementara varian automatik pula dari Rp850 juta (RM257k). Kedua-duanya dengan transmisi enam-kelajuan turut dilengkapi enjin FA24 2.4 liter naturally-aspirated empat-silinder dengan kuasa 237 PS dan tork 250 Nm.

Subaru BRZ – 10 unit pertama habis dijual di Indonesia dalam sejam selepas diperkenalkan di GIIAS 2022

Dengan transmisi automatik, ia dapat dipecut dari 0-100 km/j dalam 6.8 saat dengan kelajuan maksimum cecah 216 km/j, manakala manual pula lebih pantas pada 6.3 saat, dan kelajuan maksimum juga lebih tinggi hingga 226 km/j.

Di Malaysia, BRZ baharu ini belum dilancarkan secara rasmi, tetapi tempahannya telah dibuka sejak Mac lalu. Harga yang ditawarkan bermula RM229,245 dan RM239,245 (tidak termasuk SST) masing-masing untuk varian manual dan automatik. Difahamkan harganya kini dari RM249k untuk manual dan versi automatik pula RM10k lebih mahal iaitu sekitar RM259k.

Kelengkapan standard yang diberikan termasuklah roda 18-inci, lampu utama automatik, paparan infotainmen skrin sesentuh lapan-inci, Apple CarPlay dan Android Auto, kluster instrumen digital tujuh-inci dan campuran kulit dan Ultrasuede upholstery.

Eksklusif untuk varian automatik turut diberikan pedal penukar gear dan sistem EyeSight. Sistem bantuan pemandu pula merangkumi front vehicle departure alert, autonomous emergency braking, active cruise control, dan false start suppresion control. Setiap pembelian Subaru BRZ serba baharu di Malaysia turut didatangkan dengan waranti lima-tahun/100,000 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required