Beberapa jalan di Putrajaya bakal ditutup pada 11 Sept ini untuk menjayakan acara Garmin Marathon 2022

Klik untuk besarkan

Adakah anda antara 10,000 pelari yang bakal menyertai Garmin Run Asia 2022 Series – Malaysia Marathon yang bakal berlangsung pada 11 September, Ahad ini? Kalau nak jumpa wakil Paultan.Org yang bakal sertai larian ini, bolehlah jumpa di Putrajaya ya. Okay. Ini ada satu pengumuman penting buat warga Putrajaya dan semua peserta acara tersebut.

Atas faktor kelancaran acara dan juga keselamatan semua pihak, terdapat beberapa jalan utama di sekitar Putrajaya yang bakal ditutup untuk laluan trafik. Sama ada penutupan penuh atau pun sebahagian jalan yang terlibat, seperti mana yang dinyatakan menerusi imej yang dikongsikan ini.

Klik untuk besarkan

Penutupan jalan akan bermula pada jam 3.20 pagi Ahad ini, iaitu 10 minit sebelum pelari full marathon (42 km) memulakan larian pada 3.30 am (untuk pelari 21 km bermula jam 4.15 pagi, dan 10 km pada 7 pagi), dan acara akan berlangsung sehingga ke tengahari. Kawasan karnival pula akan bertempat di hadapan Mahkamah Kehakiman, dan tempat parkir pula disediakan berhampiran JPN dan McDonald.

Jadi, jika anda yang berada di luar Putrajaya tetapi berhajat untuk sana pada Ahad ini, mungkin anda patut mempertimbangkan semula perancangan anda itu. Kalau mahu juga berkunjung ke sana terutamanya yang berhajat mahu ke Floria DiRaja Putrajaya yang dilanjutkan sehingga 11 Sept ini, mungkin boleh ke sana selepas jam 12 tengahari (jika anda mahu ke sana pada Ahad ini lah, atau pergi Sabtu lagi okay).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required