Toyota Gazoo Festival dan Vios Challenge — finale hujung minggu depan, konsert atas bumbung di SIC!

Toyota Gazoo Festival dan Vios Challenge — <em>finale</em> hujung minggu depan, konsert atas bumbung di SIC!

Acara Toyota Gazoo Racing Festival Musik ke-5 akan berlangsung hujung minggu depan (24-25 September) di Litar Antarabangsa Sepang. Selain perlumbaan Vios Challenge dalam litarnya — kali ini akan dijadikan perlumbaan malam — kemuncak musim perlumbaan kali ini akan ada keunikan lain, iaitu festival di bahagian bumbung paddock.

Acara ini terbuka kepada umum, tetapi jumlah adalah terhad hanya bagi 2,000 orang termasuk peminat selebiriti yang telah mendaftar online. Selebriti yang mengambil bahagian dalam Vios Challenge musim ini akan turut berada di sana untuk sesi bertemu peminat, serta tidak ketinggalan jualan cenderahati GR dan Toyota dan aktiviti keluarga.

Tarikan utamanya tentulah barisan konsert yang bakal diadakan. Pentas pada hari Sabtu akan diserikan oleh selebriti TGR, Wany Hasrita and Nabila Razali dan akan diakhiri oleh persembahan rap daripada K-Clique. Pentas Ahad pula akan diterajui oleh Khai Bahar, dengan menampilkan persembahan ratu rock Ella serta grup Dolla.

Toyota Gazoo Festival dan Vios Challenge — <em>finale</em> hujung minggu depan, konsert atas bumbung di SIC!

Turut akan diadakan ialah cabutan bertuah dengan pelbagai hadiah untuk dimenangi empat unit iPhone 13 Mini, dua iPad dan dua Apple Watch Series 7. Akhir sekali, litar terbuka untuk kelab pemilik Toyota terpilih. Maklumat lanjut untuk mendapat tiket ada di sini.

“Sukar dibayangkan kita sudah tiba ke musim ke-5 Vios Challenge. Ia sebuah perjalanan yang menakjubkan bagi Toyota, semua pelumba, pengedar dan juga peminat kami. Kami sentiasa mempertimbangkan elemen baru untuk menjadikan festival ini lebih menarik. Untuk kemuncak musim ke-5 ini, kami ingin membawakan sesuatu yang lebih menarik sebagai tanda penghargaan kepada semua,” ujar Presiden UMW Toyota Motor.

Untuk perlumbaan hujung minggu ini, Kelas Promotional untuk selebriti bakal menyaksikan pertarungan antara Zizan Razak dan juara bertahan Shukri Yahaya. Dalam Kelas Rookie, saingan sengit dijangka berlaku antara Nabil Azlan dan Muhammad Hamdany Abdul Hamid.

Toyota Gazoo Festival dan Vios Challenge — <em>finale</em> hujung minggu depan, konsert atas bumbung di SIC!

Bagi Kelas Sporting pula, pemandu muda Naquib Azlan dari Axle Motorsports berharap untuk dapat meraih kemenangan kedua berturut-turutnya selepas menjuarai Kelas Rookie tahun lalu.

Kelas Super Sporting tentunya yang paling sengit, dengan sekurang-kurangnya empat pemandu akan berhempas pulas untuk menang. Mereka yang dimaksudkan ialah antara Tengku Djan Ley, Mark Darwin dan Eddie Liew, serta Freddie Ang. Untuk mendapatkan tiket bagi menyaksikan perlumbaan dan persembahan, klik di sini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required