Honda Malaysia panggil semula sejumlah 630 unit Civic FE 2022 dan 72 unit City RS Hybrid 2021

Honda Malaysia panggil semula sejumlah 630 unit Civic FE 2022 dan 72 unit City RS Hybrid 2021

Honda Malaysia hari ini mengumumkan bahawa ia kini sedang menjalankan panggilan semula terhadap 702 unit Honda City RS e:HEV 2021 dan juga Honda Civic 2022. Panggilan semula proaktif yang dibuat ini membabitkan 630 unit City Hybrid dan juga 72 Unit Civic FE.

Untuk City Hybrid, panggilan semula ini adalah membabitkan masalah pada kamera sistem bantuan pemanduan termaju (ADAS) yang terletak di cermin hadapan. Sekiranya kamera tersebut tidak berfungsi dengan sepatutnya, ia juga tidak dapat mengaktifkan sistem Honda Sensing yang dibekalkan.

Manakala untuk Civic, panggilan semula ini merupakan langkah keselamatan bagi membaikpulih kimpalan pelaras gelongsor pada tempat duduk pemandu yang tidak lengkap. Masalah berkenaan mungkin akan menyebabkan tempat duduk tersebut tidak boleh berada dalam kedudukan yang tetap ketika memandu, dan akan mengakibatkan perlindungan tali pinggang keledar yang tidak sepenuhnya pada pemandu.

“Honda Malaysia memohon maaf atas kesulitan dialami pelanggan yang terjejas dan memberi jaminan bahawa model pengeluaran dan jualan semasa yang lain tidak terlibat dalam panggilan semula produk ini. Sehingga hari ini, tiada insiden kemalangan atau kecederaan yang disebabkan oleh isu ini dilaporkan di Malaysia,” kata Honda Malaysia dalam kenyataan yang dikeluarkan.

Syarikat tersebut turut menambah bahawa panggilan semula ini adalah perlu dibuat kerana keselamatan pelanggan adalah menjadi keutamaannya, serta ia akan terus memberikan ketelusan dan kawalan yang ketat untuk pelanggan.

Semua pelanggan yang terjejas akan dimaklumkan melalui surat, yang akan merangkumi butiran panggilan semula tersebut. Pelanggan yang menerima surat berkenaan perlu menghubungi pengedar pilihan masing-masing untuk membuat temujanji.

Honda Malaysia turut menggesa pelanggan agar memuat turun dan mengemas kini butiran mereka melalui aplikasi mudah alih HondaTouch. Segala kos pemeriksaan, pembaikan dan penggantian bahagian yang terjejas dalam panggilan semula ini tidak akan dikenakan sebarang pembayaran.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required