Proton Saga Knight Coupe Concept dalam “baju” R3

Proton Saga Knight Coupe Concept dalam “baju” R3

Jika sebelum ini Bear Design tampil dengan rekaan 3D sebuah Proton Saga Knight Coupe Concept, ini ada sedikit lagi lanjutan daripada rekaan tersebut. Menggunakan rekaan dan model yang sama, beliau tampilkan pula versi R3 untuk melihat sejauh mana ia mampu diperkemaskan.

Tiada perubahan daripada rekaan keseluruhan yang asal, versi R3 ini hanya melibatkan beberapa perubahan perincian padanya. Pertama sekali, yang paling ketara, tentulah warna dalam tema hitam-kuning yang digunakan. Ia tampil lebih ringkas sebenarnya, dengan hanya beberapa elemen garisan kuning dijadikan perincian dan kontras kepada imej gelap yang ada.

Lingkaran merah di depan pada rekaan asal antara yang ditukarkan kepada warna kuning, begitu juga dengan garis halus di sekeliling bahagian bodykit di bawah badannya yang tampil minimalis. Kontras kuning paling besar adalah di bahagian pelekat cermin utama di depan, dengan logo R3 tertera dengan jelas.

Proton Saga Knight Coupe Concept dalam “baju” R3

Dari bahagian sisi, kedudukan pelekat hiasan juga dialihkan ke atas, dengan warna kuning dan kelabu serta angka penanda sebagai jentera lumba, berbanding kedudukan di bahagian bawah bagi bagi rekaan sebelumnya. Selain itu, perumah cermin sisi juga dijadikan warna kuning. Rekaan rim juga sama, tetapi kaliper disesuaikan dengan tema warna R3 ini.

Di belakang, selain nampak lebih kemas kerana didominasi warna hitam, kontras kuning hanya hadir sebagai garisan kemasan di bampar. Dan, membezakan versi R3 ini tentulah lencana yang dikenakan pada pintu butnya. Anda rasa rekaan ini sudah cukup matang, atau boleh jadi lebih menarik?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required