Honda Rebel 500 2023 diberi perubahan penampilan

Honda Rebel 500 2023 diberi perubahan penampilan

Bagi model keluaran tahun 2023, Honda telah memperbaharui model Rebel 500 dengan tiga warna baru bagi model standard, iaitu Mat Gunpowder Black Metallic, Pearl Smoky Gray dan Candy Diesel Red, sementara model S yang datang dengan pelindung lampu hadapan (headlamp cowl), pelindung fork warna hitam, serta tempat duduk dibalut fabrik jahitan diamond ditawarkan dalam warna baru Titanium Metallic.

Spesifikasi teknikal motosikal bergaya ala bobber ini masih tidak berubah, bermula dengan enjin yang terdiri daripada unit dua silinder, lapan injap, DOHC 471 cc dengan sistem suntikan bahan api PGM-FI, bersama gabungan transmisi enam kelajuan, menghasilkan 46 hp pada 8,500 rpm dan 43.3 Nm tork pada 6,000 rpm. Kuasa ini disampaikan kepada roda belakang melalui sistem rantai.

Diperkenalkan kali pertama pada tahun 2017, Rebel 500 kemudiannya diberikan peningkatan pada tahun 2020, yang termasuk tempat duduk serta tetapan suspensi lebih selesa dan praktikal, rekaan lampu LED baru berserta lampu penunjuk arah LED serta sistem ekzos serba baru yang membantu ia mendapat penarafan emisi Euro 5.

Rim 16 inci pada Rebel 500 dibalut dengan tayar yang tebal, iaitu bersaiz 130/90 di hadapan dan 150/80 di belakang, sementara suspensinya pula adalah berjenis konvensional, terdiri daripada fork teleskopik 41 mm di hadapan dan dua penyerap hentak Showa di belakang.

Kelengkapan lain Rebel 500 adalah termasuk tangki bahan api 11.2 liter, panel meter digital, brek cakera hadapan dan belakang dengan sistem ABS two-channel, klac assist & slipper, tinggi tempat duduk 690 mm dan berat 191 kg. Motosikal ini juga ditawarkan dengan pelbagai aksesori tambahan di dalam katalog Honda seperti beg barangan, soket pengecas USB, penyandar belakang dan pelindung lampu hadapan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required