Kereta langgar penghadang plastik sementara dan masuk lubang, semua penumpang terselamat

Kereta langgar penghadang plastik sementara dan masuk lubang, semua penumpang terselamat

Ini sebuah kemalangan yang dari banyak sisi tidak harus berlaku. Sebuah kereta dilaporkan telah termasuk dalam sebuah lubang hasil daripada kerja-kerja baik pulih yang dijalankan di Setiawangsa, Kuala Lumpur di Jalan 1/56 berdekatan kawasan perumahan AU3, semalam. Bagaimanapun, pemandu dan penumpangnya selamat, lapor The Vibes.

Menurut Ketua Polis Daerah Wangsa Maju, Ashari Abu Samah, kereta tersebut yang dipandu oleh seorang wanita berusia 32 tahun telah melanggar penghadang plastik sementara di lorong kanan laluan itu yang sedang dibaiki dan termasuk ke dalam lubang yang ada.

Bernasib baik, walaupun terjerumus ke dalam lubang berkenaan, penumpang yang ada tidak mengalami sebarang kecederaan terus, dan kereta berkenaan telah selamat ditunda keluar dari kawasan itu. Kes ini diklasifikasikan di bawah Peraturan 10, Peraturan Trafik Jalanraya 1959 (LN166/59), kerana terlelap ketika memandu atau memandu secara merbahaya dan cuai, jelas beliau.

Harapnya lebih ramai daripada pengguna akan lebih peka dan berhati-hati ketika berada di jalan raya. Banyak kemalangan yang tidak perlu terjadi ke atas sesiapa pun, sekiranya kita lebih bertanggungjawab dan prihatin dengan keadaan diri sendiri, dan juga orang lain.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required