BMW S1000RR 2023 terima peningkatan aerodinamik, enjin, casis dan elektronik – kuasa 210 hp, 113 Nm

BMW S1000RR 2023 terima peningkatan aerodinamik, enjin, casis dan elektronik – kuasa 210 hp, 113 Nm

Superbike terkenal BMW S1000RR terus diberi peningkatan untuk model keluaran tahun 2023. Antara yang menerima perubahan dan naik taraf adalah bahagian aerodinamik, enjin, pakej suspensi dan casis, serta sistem elektronik.

Keseluruhan panel badan S1000RR 2023 ini adalah baru, dan pada fairing hadapan terdapat rekaan winglet baru yang kelihatan hampir seperti sayap kapal jet pejuang dari atas. Winglet ini direka untuk memberi lebih daya tolak ke bawah, sementara penghadang angin yang lebih tinggi memberikan lebih pelindungan kepada penunggang semasa kelajuan tinggi.

Bahagian belakang pula dijadikan lebih sporty dan ringan, bersama pemegang nombor plat yang lebih pendek, soket pengecas USB di tengah-tengah, antara tempat duduk utama dan tempat duduk penumpang, serta bateri BMW M jenis serba ringan. Pilihan warna yang disediakan untuk model 2023 ini adalah Blackstorm Metallic, Style Passion Racing Red dan Lightwhite BMW M.

Untuk enjin, unit empat silinder sebaris yang sama masih lagi digunakan, tetapi ia telah ditala semula untuk menghasilkan sehingga 210 hp pada 13,750 rpm, iaitu 3 hp lebih tinggi berbanding sebelum ini. Tork maksimum yang mampu dihasilkan adalah 113 Nm pada 11,000 rpm, manakala tahap puncak putaran enjin ditetapkan pada 14,600 rpm.

Tambahan sistem Brake Slide Assist dan Slide Control membenarkan penunggang untuk melungsur masuk dan keluar selekoh menggunakan satu daripada dua tetapan sudut drift yang disediakan. Pada bahagian casis, perubahan yang diberi adalah termasuk sudut pemegang yang dikurangkan separuh darjah, manakala triple clamp offset dikurangkan tiga mm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required