Ducati Multistrada V4 Rally 2023 diperkenal – lebih banyak teknologi canggih, pilihan tiga varian

Ducati Multistrada V4 Rally 2023 diperkenal – lebih banyak teknologi canggih, pilihan tiga varian

Ducati telah memperkenalkan satu model baru bagi motosikal jelajah mereka, iaitu Multistrada V4 Rally. Ia datang secara terus dengan tangki bahan api 30 liter, dan ditawarkan dalam dua warna iaitu Ducati Red dan Brushed Aluminium & Matt Black, dengan kedua-duanya menggunakan rim spoked tanpa tiub 19 inci di hadapan dan 17 inci di belakang.

Ada tiga varian yang disediakan untuk Multistrada V4 Rally ini, iaitu Adventure Radar, Adventure Travel and Radar, serta Full Adventure. Model permulaan, Adventure Radar disediakan dengan sistem Adaptive Cruise Control dan Blind Spot Detection sementara Adventure Travel and Radar ditambah dengan beg tepi aluminium serta pemanas tangan dan tempat duduk. Model paling atas, Full Adventure pula ditambah lagi dengan ekzos Akrapovic serta penghadang lumpur hadapan gentian karbon.

Enjin V4 Granturismo 1,158 cc pada Multistrada V4 sudah sedia ada sistem nyahaktif silinder belakang yang boleh mematikan operasi dua silinder apabila berhenti. Pada Multistrada V4 Rally ini pula, sistem itu dimajukan lagi dengan operasi mematikan dua silinder pada keadaan lain bagi menambah baik penggunaan bahan api serta emisi.

Melihat kepada kuasa, jumlah yang mampu dihasilkan oleh Multistrada V4 Rally masih lagi sama, iaitu 170 hp pada 10,750 rpm dan tork 121 Nm pada 8,750 rpm, sementara untuk mod tunggangan pula, pilihan Enduro telah dilaras semula dengan pemetaan baru dan kuasa akan dihadkan kepada 114 hp.

Multistrada V4 Rally ini terletak lebih tinggi hasil daripada jarak gerak suspensi semi aktifnya yang dinaikkan menjadi 200 mm, manakala penghadang angin hadapan dijadikan lebih tinggi bagi melindungi penunggang. Perubahan lain yang dibuat adalah getah peletak kaki penumpang lebih tebal serta tapak beg barangan yang dikebelakangkan sedikit bagi memberi lebih ruang kaki.

Selain boleh rendah sendiri apabila berhenti dan bergerak di kelajuan rendah, suspensi Multistrada V4 Rally ini juga datang dengan fungis Easy Lift, yang dapat membantu penunggang menegakkan motosikal dan menaikkan tongkat dengan memampatkan suspensi apabila motosikal baru dihidupkan. Turut disediakan adalah sistem lain seperti Adaptive Cruise Control, Blind Spot Detection, Cornering ABS, Wheelie Control, Traction Control serta Cornering Lights.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required