Honda CB1000R 2023 diberi penampilan baharu

Honda CB1000R 2023 diberi penampilan baharu

Penawaran tertinggi Honda untuk model Neo Sports Cafe mereka, iaitu CB1000R kini diberikan peningkatan untuk keluaran tahun 2023. Ia cuma melibatkan perubahan warna, dengan model standard ditawarkan dalam warna baru Bordeaux Red Metallic manakala versi Black Edition menggunakan warna Mat Jeans Blue Metallic.

Bahagian lain semuanya masih sama seperti sebelum ini, termasuk enjin, yang menggunakan unit empat silinder sebaris DOHC 998 cc bersama padanan transmisi enam gear untuk menghasilkan 143 hp pada 10,500 rpm dan 104 Nm tork pada 8,250 rpm.

Enjin ini sudah melepasi tahap emisi Euro 5 dan pengguna boleh memilih penyampaian kuasa melalui empat mod tunggangan iaitu Rain, Road, Sport dan User. Selain daripada itu, mereka juga boleh melaras Engine Power (P), Engine Brake (EB) dan Honda Selectable Torque Control (HSTC) dalam tiga tahap.

Suspensi CB1000R menggunakan padanan fork Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) boleh laras sepenuhnya di hadapan, manakala di belakang menggunakan monoshock Showa dengan pelarasan pra beban dan lantunan. Untuk brek, terdapat tetapan cakera berkembar 310 mm berserta angkup empat piston di hadapan, sementara di belakang terdapat cakera 256 mm dan angkup dua piston.

Di hadapan penunggang terdapat skrin TFT 5.0 inci untuk paparan segala informasi dan boleh disambung kepada telefon pintar melalui Honda Smartphone Voice Control System. Berat keseluruhan CB1000R adalah 212 kg dan ia datang dengan tangki bahan api 16.2 liter.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required