Toyota Harrier Luxury SE 2022 — merah metalik, dalam coklat, Toyota Safety Sense dipertingkat; RM274k

Toyota Harrier Luxury SE 2022 — merah metalik, dalam coklat, Toyota Safety Sense dipertingkat; RM274k

UMW Toyota Motor telah menambah satu lagi varian bagi Toyota Harrier di sini — Harrier Luxury SE (Special Edition) — bermula dari RM277k atas jalan, tidak termasuk insurans. Bersekali dengan pengenalan varian baru ini, UMWT turut memperkenalkan Harrier 2.0 Luxury Improvement (IMP), dijual bermula RM274k. Harrier Luxury 2.0 liter pertama kali diperkenalkan di sini pada Februari 2021. Berikutan tamatnya tempoh pengecualian SST bermula 1 Julai, Harrier dijual pada harga RM259k.

Ciri menarik bagi Harrier Luxury SE adalah warna merah metalik yang digunakan, dengan ruang dalaman berwarna coklat — khusus untuk varian berkenaan. Di dalam, panel pintu kini dibalut oleh kulit hitam dengan perincian coklat. Kombinasi warna ini juga diberikan untuk tempat duduk — kulit hitam dengan benang coklat.

Harrier Luxury SE bersama dengan Harrier Luxury IMP datang dengan kemaskini sistem bantuan pemandu Toyota Safety Sense, menampilkan ciri brek pra-perlanggaran, kawalan melayar radar dinamik dan amaran penukaran lorong. Ini adalah tambahan kepada ciri sedia ada seperti bantuan ke tengah lorong, bantuan mengekalkan lorong, peninjau titik buta dengan amaran lintasan trafik di belakang, lampu tinggi adaptif dan tujuh beg udara.

Dari segi sistem janaan, Harrier generasi keempat menggunakan unit M20A-FKS 2.0 liter Dynamic Force empat-silinder yang menjana 173 PS pada 6,600 rpm dan 203 Nm tork dari 4,400 hingga 4,900 rpm: enjin yang sama digunakan pada Toyota RAV4. Enjin berkenaan digandingkan bersama kotak gear Direct Shift-CVT untuk memacu roda depan. Harrier memecut dari 0-100 km/j dalam masa 9.7 saat, dengan laju maksimum 190 km/j. Kadar penggunaan minyaknya pula adalah 15.3 km/l (atau 6.5L/100km).

Ciri standardnya termasuklah lampu utama projektor bi-LED, lampu kabus depan dan belakang, pintu ruang karga bebas kendalian tangan, bumbung panoramik, skrin sentuh lapan-inci untuk infotainmen dengan Apple CarPlay tanpa wayar dan Android Auto sambungan wayar, enam pembesar suara dan paparan kluster instrumen TFT berwarna tujuh-inci. Kabinnya juga ada pengecas tanpa wayar, lima slot USB-C, head-up display, perakam video digital di depan dan belakang serta cermin pandang belakang digital.

Presiden UMW Toyota Motor, Ravindran K berkata: “Kami terharu dengan sambutan positif daripada pelanggan dan kini lebih komited untuk pergi “Lebih Jauh” untuk merancakkan lagi pengeluaran dan memastikan serahan kepada pelanggan dalam masa yang singkat. Kami berbesar hati untuk memperkenalkan penambahbaikan yang dilakukan untuk Toyota Harrier 2022 2.0L Luxury Improvement (IMP) dan berharap kemaskini tersebut akan memberikan pengalaman bermakna kepada pemandu setiap kami mereka mengendara SUV ini.”

Toyota Harrier IMP baru datang dengan lima pilihan warna termasuk Slate Grey metalik, Steel Blonde metalik dan Dark Blue metalik. Warna Precious Black dan Platinum White Pearl sebelum ini akan dikenakan kos tambahan RM800. UMW Toyota Motors juga telah mula mengambil tempahan bagi Toyota Harrier IMP ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required