Touch ‘n Go eWallet dinaiktaraf pada 15 Okt, pengguna tidak boleh akses aplikasi itu dari 2 pagi-6pagi

Touch ‘n Go eWallet dinaiktaraf pada 15 Okt, pengguna tidak boleh akses aplikasi itu dari 2 pagi-6pagi

Touch ‘n Go (TnG) telah mengumumkan aplikasi eWallet bakal dinaiktaraf pada 15 Oktober ini, dan ia dijadualkan berlangsung dari jam 2 pagi hingga 6 pagi pada tarikh berkenaan. Menerusi e-mel yang dihantar kepada para penggunanya, syarikat berkenaan turut memaklumkan bahawa semua pengguna tidak boleh mengakses aplikasi berkenaan sepanjang tempoh kerja-kerja naiktaraf berlangsung.

Walau bagaimana pun, syarikat berkenaan turut mengingatkan para pengguna agar menambah nilai eWallet lebih awal bagi memastikan baki yang mencukupi untuk penggunaan pembayaran kadar tol dan PayDirect. Persoalannya, adakah pada tempoh masa naiktaraf tersebut, pengguna masih boleh menggunakan eWallet untuk membayar tol atau transaksi secara PayDirect?

Ini mungkin bermakna walau pun dalam tempoh berkenaan, pengguna tidak boleh mengakses aplikasi, tetapi sistem TnG masih boleh menjalankan tugasnya untuk transaksi yang melibatkan pembayaran tol yang dibuat melalui ciri PayDirect yang ditetapkan pada kad TnG. Perlu diingat bahawa RFID tidak disebut dalam kenyataan itu, jadi jika plaza tol terus membuka lorong RFID mereka pada ketika itu, maka mungkin ia masih berfungsi.

Touch ‘n Go eWallet dinaiktaraf pada 15 Okt, pengguna tidak boleh akses aplikasi itu dari 2 pagi-6pagi

Pada Jun lalu, eWallet mengalami gangguan perkhidmatan, dan ia juga menjejaskan penggunaan RFID dan PayDirect. Maka, pengguna terpaksa menggunakan kad TnG sepenuhnya untuk membuat pembayaran tol dan tempat letak kenderaan asalkan mempunyai baki yang mencukupi.

Walau bagaimana pun, untuk kemudahan yang lebih selamat, pastikan kad fizikal TnG anda mempunyai baki yang mencukupi untuk pembayaran tol, tempat letak kereta dan sebagainya. Sekiranya penggunaan PayDirect atau eWallet bermasalah, maka anda mempunyai alternatif dengan menggunakan kad TnG sepenuhnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required