Yamaha NVX155 pasaran Malaysia diperkenal dalam empat warna baru – dua varian, harga dari RM9.6k

Yamaha NVX155 pasaran Malaysia diperkenal dalam empat warna baru – dua varian, harga dari RM9.6k

Yamaha NVX155 yang dilancarkan tahun lalu (juga dipanggil sebagai NVX V2) kini diperkenalkan dengan dua pilihan warna baru bagi setiap varian, iaitu Cyan dan Matt Grey untuk Standard, dan Mystique Ruby dan Platinum Navy untuk ABS. Harga NVX155 Standard adalah RM9,598, manakala NVX155 ABS adalah RM11,498, tidak termasuk insurans.

Spesifikasi teknikal skuter ini tidak berubah, di mana ia masih dipacu oleh enjin satu silinder SOHC suntikan bahan api 155 cc dengan sistem VVA, menghasilkan 15.4 PS pada 8,000 rpm dan 13.9 Nm tork pada 6,500 rpm. Transmisi adalah unit CVT tali sawat.

Meskipun versi standard dijual pada harga lebih murah kerana tidak dilengkapi dengan brek ABS, ia masih datang dengan panel instrumen digital LCD yang boleh disambungkan kepada aplikasi Y-Connect di telefon bimbit, lampu LED depan dan belakang, serta tangki bahan api 5.5 liter. Kelebihan varian ABS selain sistem brek ABS one-channel adalah sistem start/stop, suspensi belakang dengan subtank serta sistem kunci pintar.

Kelengkapan lain antara dua varian NVX155 ini adalah sama, termasuk brek hadapan jenis cakera, brek belakang dram, soket pengecas USB, rim 14 inci depan dan belakang dengan tayar 110/80 dan 140/70, fork teleskopik dan dua penyerap hentak di belakang.

Setiap pembelian akan didatangkan dengan jaminan pengeluar dua tahun atau 20,000 km, serta kunci cakera brek bernilai RM100 secara percuma.

GALERI: Yamaha NVX155 2022 Standard

GALERI: Yamaha NVX155 2022 ABS

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required