BMW X7 xDrive40i M Sport dilancar untuk Malaysia – penampilan lebih sporty, CKD, harga dari RM700,840

BMW X7 xDrive40i M Sport dilancar untuk Malaysia – penampilan lebih sporty, CKD, harga dari RM700,840

Satu lagi varian baru diperkenalkan untuk BMW X7 pasaran Malaysia, iaitu xDrive40i M Sport. Varian ini menyertai varian xDrive40i Design Pure Excellence sedia ada, dan menjadikan sekarang ada dua varian untuk model yang dipasang dalam negara tersebut (CKD).

X7 xDrive40i M Sport dijual pada harga RM728,800 tidak termasuk insurans, dan ini menjadikannya RM20,000 lebih tinggi berbanding X7 xDrive40i Design Pure Excellence yang dijual pada harga RM708,800. Harga yang dinyatakan ini adalah termasuk jaminan tambahan lima tahun tanpa had batuan, serta servis percuma lima tahun.

Jika memilih jaminan standard selama dua tahun tanpa had batuan, harganya menjadi RM700,840, dan bezanya masih juga RM2,000 berbanding X7 xDrive40i Design Pure Excellence dengan pakej waranti yang sama. Warna luaran yang ditawarkan adalah Black Sapphire, Mineral White, Manhattan Metallic dan Arctic Grey Brilliant Effect (khas untuk varian M Sport ini).

BMW X7 xDrive40i M Sport dilancar untuk Malaysia – penampilan lebih sporty, CKD, harga dari RM700,840

Dengan harga yang lebih tinggi ini, X7 tersebut dijadikan lebih agresif dengan penggunaan pakej aerodinamik M yang termasuk bampar khas dengan bukaan udara yang lebih besar. Bampar belakang pula mempunyai muncung ekzos yang lebih menonjol, berserta kemasan krom, sementara pemantul cahaya pula diletakkan lebih tinggi.

Varian M Sport ini juga datang dengan kemasan aluminium Individual yang menggantikan kemasan krom, serta rim 22 inci Style 758 M. Rim ini satu inci lebih besar berbanding rim 21 inci Style 753 pada X7 xDrive40i Design Pure Excellence, dan disertai lagi dengan brek M Sport yang mempunyai angkup berwarna biru.

Masuk ke dalam, anda akan melihat roda stereng kulit M Sport, serta kemasan kayu Fineline hitam menggantikan kemasan berwarna coklat pada X7 xDrive40i Design Pure Excellence. Bahagian lain masih lagi sama, termasuk tombol gear kristal, pelitup bumbung Alcantara, sistem BMW Live Cockpit Professional, lampu suasana, sistem bunyi Harman Kardon serta kawalan pendingin hawa lima zon.

BMW X7 xDrive40i M Sport dilancar untuk Malaysia – penampilan lebih sporty, CKD, harga dari RM700,840

Kelengkapan lain yang disediakan adalah seperti lampu utama LaserLight, bumbung panoramik berlampu Sky Lounge, head-up display, BMW Display Key, suspensi udara dengan penyerap adaptif, Executive Drive Pro Active Roll Stabilisation, Rear-Wheel Steering, sistem Driving Assistant (Autonomous Emergency Braking, Lane Keeping Assist dan Blind Spot Monitoring), Adaptive Cruise Control dengan fungsi stop-and-go, Parking Assistant Plus serta kamera 360 darjah.

Secara mekanikalnya, varian M Sport ini masih digerakkan oleh enjin sama, iaitu unit petrol enam silinder turbo 3.0 liter B58 bersama padanan transmisi automatik lapan kelajuan ZF, serta sistem pacuan semua roda. Kuasa yang mampu dihasilkan juga tidak berubah, masih lagi 340 PS antara 5,500 hingga 6,500 rpm, dan tork 450 Nm antara 1,500 hingga 5,200 rpm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required