Kemalangan maut pertama di DASH, polis cari saksi

Kemalangan maut pertama di DASH, polis cari saksi

Tak sampai seminggu selepas Lebuhraya Bertingkat Damansara-Shah Alam (DASH) dibuka kepada awam, sebuah kemalangan maut telah dilaporkan berlaku malam semalam, dan polis Petaling Jaya menerima laporan pada 12.05 pagi tadi.

Menurut kenyataan oleh Ketua Polis PJ, Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid, kemalangan itu melibatkan sebuah motosikal SYM VF3I. Mangsa dipercayai hilang kawalan ke atas motosikalnya dan merempuh penghadang jalan sebelum jatuh ke atas jalan. Kejadian tersebut berlaku di KM15.7 Lebuhraya DASH menghala ke Denai Alam.

Mangsa dikenali sebagai seorang lelaki warga Malaysia berusia 24 tahun, dan telah meninggal di tempat kejadian. Kes berkenaan disiasat bawah Seksyen 41 Akta Pengangkutan Jalan 1987. Polis sedang cuba mengenal pasti punca kemantiannya dan memohon saksi untuk tampil memberi keterangan. Jika anda ada maklumat berkaitan, hubungi pegawai penyiasat trafik Muhammad Hisyam Azih di talian 017-7378704.

Lebuhraya DASH berjarak 20.1 km, menghubungkan Puncak Perdana ke Penchala. Ia melibatkan 13 susur keluar (Puncak Perdana, Alam Suria, Denai Alam, Kampung Melayu Subang, Pinggiran Subang, Subang 2, Subang Airport, RRIM (Kwasa Damansara), Surian, Seksyen 5 Kota Damansara, Sunway Damansara, Damansara Perdana dan Penchala). Sehingga 30 November nanti, tiada caj tol dikenakan.

Kepada semua, jika anda melalui lebuhraya ini, atau di mana saja situasinya selagi berada di atas jalan, hendaklah lebih peka dan berhati-hati. Jadilah pengguna yang bertanggungjawab, kerana semua kita mampu berbuat demikian. Sayangi nyawa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required