KTM 690 Enduro R dan SMC R 2023 diberi peningkatan

KTM 690 Enduro R dan SMC R 2023 diberi peningkatan

KTM 690 Enduro R dan 690 SMC R terus berada dalam barisan penawaran produk KTM dan bagi model tahun 2023, hanya peningkatan kecil dibuat. Ini melibatkan grafik, dengan warna utama oren dan hitam untuk Enduro R, serta tambahan sedikit warna biru pada SMC R.

Konsep warna sama digunakan pada fabrik baru (yang dikatakan lebih lasak dan mencengkam) tempat duduk dua motosikal ini, sementara kelengkapan lain masih sama seperti model tahun sebelumnya.

Kedua-dua 690 Enduro R dan SMC R dipacu oleh enjin LC4 satu silinder empat strok 692.7 cc berkuasa 73.7 hp dan 73.5 Nm, bersama padanan kotak gear enam kelajuan dengan klac jenis slipper Power Assist Clutch (PASC), dan diberikan terus dengan quickshifter.

Datang dengan sistem pendikit ride-by-wire, dua motosikal ini disediakan dengan dua mod tunggangan dan ia juga dibantu oleh Motorcycle Traction Control (MTC) serta Motor Slip Regulation (MSR). Sistem ABS pada roda belakang boleh ditutup, dan ia dipanggil dengan nama berbeza, iaitu mod Offroad bagi Enduro R, dan mod Supermoto bagi SMC R.

Walaupun menggunakan asas sama, Enduro R dan SMC R mempunyai beberapa kelengkapan yang berbeza termasuk rim, brek dan suspensi bagi menjadikannya sesuai dengan kegunaan masing-masing iaitu enduro dan supermoto.

Pada Enduro R, ia dilengkapi fork WP Xplor 48 serta monoshock Wp Xplor boleh laras sepenuhnya (masing-masing dengan jarak gerak 250 mm), rim 21 inci di hadapan dan 8 inci di belakang dengan tayar Mitas E07 serta angkup brek Brembo dengan cakera 300 mm di hadapan dan 240 mm di belakang.

SMC R pula datang dengan fork WP Apex 48 dan monoshock WP Apex (boleh laras sepenuhnya), rim spoked tanpa tiub 17 inci dengan tayar Bridgestone S21, serta brek cakera 320 mm dengan angkup Brembo M4.32 di hadapan dan cakera 240 mm dengan angkup satu piston di belakang.

Kedudukan dua motosikal ini juga berbeza, dengan Enduro R menyediakan tinggi tempat duduk 929 mm, manakala SMC R pula 892 mm. Kapasiti tangki bahan api yang terletak di bahagian belakang kedua-dua motosikal ini adalah sama, iaitu 13.5 liter.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required